آشنايي با شهر آتن

۲۸ بازديد

آشنايي با شهر آتن

شهر آتن مهد پروش تاريخ يونان بوده و زيباترين مقاصد گردشگري تاريخي جهان را از آن خود كرده است. مساحت شهر آتن برابر با 2.929 كيلومترمربع بوده و جمعيتي برابر با 89.000 نفر در آنجا زندگي مي كنند. آتن نسبت به ديگر پايتخت هاي اروپايي، فضاي سبز كمتري دارد و آلودگي هوا و آلودگي صوتي در آنجا بسيار ديده مي شود. زبان مردم آتن يوناني بوده  واحد پول آنها يورو مي باشد. شهر آتن جاذبه هاي گردشگري تاريخي بسياري دارد و همه ساله پذيراي ميليون ها توريست از سراسر جهان مي باشد. با سفر به شهر آتن مي توان در دل تاريخ قدم نهاد و لحظه هاي غم و شادي گذشتگان را حس كرد. از جمله جاذبه هاي ديدني آتن مي توان به آكروپوليس، تئاتر ديونيسوس، بيزانتين و موزه مسيحيت، بازار رومي و تپه ي فيلوپاپوس اشاره نمود.

آشنايي با شهر آتن

آب و هواي شهر آتن

شهر آتن آب و هواي معتدلي دارد. اين شهر تاريخي تابستان هاي بسيار گرم و زمستان هاي سرد و باراني دارد. با توجه به جزيره اي بودن كشور يونان، آب و هواي مديترانه اي در كل كشور حكم فرماست، اين نوع آب و هوا باعث شده است كه ميزان گردشگران بيشتر شود. شهر آتن به دليل آب و هواي دل پذير نقطه عطف گردشگران شده است و پايتخت پادشاهان بسياري بوده است.

بهترين زمان سفر به شهر آتن

جاذبه هاي تفريحي و ديدني آتن بسيار متنوع هستند، از بناهاي تاريخي و سواحل زيبا گرفته تا معابد و مراكز خريد لوكس. در هر زماني به اين شهر سفر كنيد بدون شك به شما خوش خواهد گذشت و لذت كافي را مي بريد درواقع آب و هواي شهر آتن هيچ منعي در تعيين زمان سفر ايجاد نمي كند. با توجه به زمان تعطيلات، فصل تابستان زمان مناسب تري براي سفر به آتن خواهد بود. براي سفر به آتن نياز به ويزاي يونان مي باشد.

سفر به شهر آتن در بهار

هواي شهر آتن از اواخر ماه آوريل تا اواسط ژوئن ملايم بوده و تعداد گردشگران كمتر است. اگر از شلوغي بيزاريد در زمان جشن ايستر ارتدكس به آتن سفر كنيد چون در اين زمان به مدت يك هفته فروشگاه ها و رستوران ها تعطيل اند و خيابان ها خلوت هستند. قبل از سفر به اين شهر حتما جهت درياقت وقت سفارت يونان اقدام كنيد.

بهترين زمان سفر به شهر آتن

سفر به شهر آتن در تابستان

همانطور كه قبلا گفته شد آتن در فصل تابستان هواي گرمي دارد بنابراين اگر در طاقت گرما را نداريد در اين مدت زمان به آتن سفر نكنيد يا اگر سفر مي كنيد براي گشت و گذار و بازديد از ديدني ها صبح، بعدازظهرها و يا زمان غروب را انتخاب كنيد. فصل تابستان فصل شلوغ گردشگري در يونان است و به خصوص در شهر آتن تعداد گردشگران به طور چشم گيري افزايش مي يابد با اين حال در اين زمان قيمت هتل ها بالاتر مي روند. بنابراين اگر در فصل تابستان قصد سفر به آتن داريد حتما به هتلي كه انتخاب كرديد دقت كنيد كه تهويه مناسبي داشته باشد چون بعضي هتل هاي آتنن تهويه و سرمايش هوا ندارند.

سفر به شهر آتن در پاييز

از اواسط ماه سپتامبر هوا سردتر مي شود و ميزاي گردشگران كاهش پيدا مي كند. با اين حال زمان مناسبي براي گشت و گذار در كافه ها و رستوران هاي محلي شهر آتن مي باشد و زمان خوبي براي لذت بردن از خلوتي و هواي دل پذير خواهد بود.

سفر به شهر آتن در زمستان

فصل زمستان نسبت به ديگر كشورهاي اروپايي هواي ملايم تري دارد و بارش برف اندكي دارد اما تمام جاذبه هاي ديدني، كافه ها، رستوران ها و مراكز خريد بدون توقف مشغول به كارند و پذيراي گردشگران هستند.

هزينه زندگي در شهر آتن

هزينه زندگي در شهر آتن بسيار مناسب است و هزينه هاي بالايي ندارد، از اين رو سالانه افراد زيادي از سراسر جهان به قصد اقامت به اين شهر مهاجرت مي كنند. اقتصاد شهر آتن در وضعيت خوب و پيشرفته اي به سر مي برد و سطح زندگي در اين شهر بالا است. بالاترين هزينه در آتن هزينه مسكن و اقامتگاه مي باشد در واقع هرچه به مركز شهر آتن نزديك تر شويد اين هزينه بالاتر مي رود اما با توجه به اينكه نرخ تورم بسيار پايين است رفاه و آسايش هم بيشتر است.

بهترين زمان سفر به شهر آتن

هزينه خورد و خوراك در شهر آتن

شهر آتن با توجه به موقعيت توريستي كه دارد، رستوران ها وكافه هاي لوكس و زنجيره اي زيادي دارد كه غذاهاي بسيار لذيذي سرو مي كنند. به خصوص در مناطق توريستي رستوران هاي بين المللي خواهيد ديد كه انواع غذاهاي اروپايي و آسيايي طبخ و ارائه مي كنند. اما اين موقعيت توريستي دليلي براي گراني رستوران ها نبوده بلكه همه آنها غذاهايي با قيمت مناسب ارائه مي كنند. شما مي توانيد خوشمزه ترين غذاهاي يوناني را در بهترين رستوران ها با قيمت پايين ميل كنيد. با كمي قدم زدن در سطح شهر غذاهاي خياباني را خواهيد ديد كه در طول سفرتان حتما امتحان كنيد بي شك خوردن و چشيدن غذاهاي محلي يوناني تجربه لذيذي خواهد بود.

هزينه حمل و نقل در شهر آتن

هزينه حمل و نقل در شهر آتن با مكاني كه شما زندگي مي كنيد متفاوت خواهد بود اما هزينه حمل و نقل در اين شهر توريستي بالا نمي باشد. آتن يكي از شهرهاي پيشرفته اروپايي است و براي گردشگران خود نوعي بليط هاي تك يا چند سفره در نظر گرفته است كه بتوانند به راحتي در سطح شهر جابجا شوند، با اين شرايط شما مي توانيد در كمترين زمان با وسايل حمل و نقل عمومي به مقصد موردنظر خود برسيد. سيستم حمل و نقل عمومي شهر آتن عبارتند از مترو، تاكسي و اتوبوس.

جاذبه هاي ديدني و تفريحي شهر آتن

شهر آتن زادگاه فلسفه و دانشمندان بزرگ جهان مي باشد و با توجه به قدمت تاريخي كه دارد آثار باستاني و جاذبه هاي ديدني بسياري دارد. آتن شهري مدرن و پيشرفته همراه با جزاير دنج و رويايي بوده كه مقصد بسياري از گردشگران شده است. در اين بخش به شرح تعدادي از بهترين جاذبه هاي ديدني آتن مي پردازيم:

آكروپوليس

نماد شهر آتن، آكروپوليس مي باشد كه يكي از باشكوه ترين و زيباترين بناهاي تاريخي جهان است. اين بنا برفراز تپه اي صخره قرار گرفته است و در زمان گذشته به عنوان قلعه دفاعي استفاده ميشد.

جاذبه هاي ديدني و تفريحي شهر آتن

موزه‌ بيزانس

اين موزه بيش از 25.000 اثر باستاني از دوران بيزانس در تاريخ يونان را به نمايش عموم گذاشته است. موزه‌ بيزانس مجموعه اي از آثار هنري مذهبي بوده كه شامل تنديس، نقاشي و موزاييك هاي هنري هستند.

تئاتر ديونيسوس

اين بنا 6 قرن قبل از ميلاد مسيح ساخته شده است و همچنين ظرفيت 17000 نفري دارد. افرادي كه علاقه مند به هنر تئاتر هستند بازديد از اين اثر تاريخي را فراموش نكنند. بسياري از تراژدي ها و كمدي هاي مشهور يوناي بر روي اين استيج اجرا شده است.

آنافيوتيكا

شهر آتن فقط تپه و خرابه براي ديدن ندارد بلكه محله ها و دهكده هاي قديمي بسياري در شهر آتن وجود دارد كه ارزش ديدن دارند. دهكده آنافيوتيكا در نزديكي آكروپليس واقع شده است. در اين محله خانه هاي قديمي بسياري وجود دارد كه يك شب رويايي را براي شما رقم خواهند زد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.