راه ها و روش هاي مهاجرت به دبي

۱۲ بازديد

راه ها و روش هاي مهاجرت به دبي

دوستان عزيز اگر تمايل به مهاجرت به دبي داريد، بهتر است ابتدا راه هاي مهاجرت به دبي را نيك بدانيد. از ديرين ترين زمان ها مهاجرت يك پديده اجتماعي بوده و انسان ها و اقليت ها و اقوام راه هاي مختلف براي مهاجرت راه هاي مختلف را آزموده اند. پس مهاجرت يعني افرادي كه به اجبار يا اختيار خود جهت رفع نيازهايشان  اقدام به جابه جايي مي كنند. علل و دلايل بسيار و گوناگون مي شود براي مهاجرت شمرد كه هر كدامشان ريشه در مسائل مهم براي زندگي شخصي و جوامع داشته است. دبي در مسير پيشرفت و توسعه بسيار پرسرعت در حال حركت است و مهاجرت به دبي مشتري زيادي به خصوص در كشور هاي هم جوار دارد. در اين مطلب با مسائل و شرايط مختلف و راهكارها و تمام امور مربوط به مهاجرت به دبي آشنا مي شويم.

راه ها و روش هاي مهاجرت به دبي

مهاجرت و علل جذب مهاجر

حركت و سفر به سمت سرزمين هاي ديگر براي به زيستن مهاجرت است و در اصطلاح امروزي مهاجرت به معناي  كوچ نيز هست.

وقتي مردم از كشورشان به كشور ديگري مي روند مهاجر به حساب مي آيند حتي اگر هنوز در آنجا شهروند محسوب نشوند. در تعريفي ديگر مهاجرت به اقامت هاي دراز مدت يا دائم هم گفته مي شود. كارگراني كه به صورت فصلي و كوتاه مدت به دليل اجبار كار يا آب و هوا هر ساله مجبور به تغيير موقعيت خود هستند در اين تعريف قرار نمي گيرند.

ديدگاه هاي نوين در باب مهاجرت به طور غير قابل تفكيكي به مفاهيم توسعه و پيشرفت گره خورده اند. در اين رابطه كشور هاي زيادي با رويكردهاي نوين به پديده مهاجرت چشم دوخته اند و به صورت كاملا هدفمندي اقدام به جذب مهاجر مي نمايند. از آن جايي كه پذيرش مهاجرت در كشورهاي پيشرفته هدفمند است نهاد هاي متولي اين كار بعضي با ايجاد شرايط  منحصر به فرد تحصيلات تكميلي، بعضي با ايجاد بورس براي جذب نخبه ها و تعدادي ديگر با به وجود آوردن شرايط ويژه براي مشاغل متنوع و كارآمد كه زمينه براي جذب نيرو دارند، مهاجر مي گيرند. به اين روش در پس پذيرش مهاجرت، افراد بهتر و توانمند تر براي كشورشان جذب مي كنند كه اين كار نيز كمك موثري در مسير پيشرفت و توسعه كشورها بوده است. صد البته اصول و قوانين مهاجرت با توجه به  اصول حقوقي كشورهاي مختلف و بهره بري بيشتر متفاوت نيز شده است. در كل حكومت هاي كشورهاي مختلف براي رفع نياز هايشان مهاجر جذب مي كنند. در چند گزينه  مي توان مهم ترين پارامترهاي تعيين كننده در جذب مهاجر را مربوط به افزايش جمعيت، افزايش نيروي انساني، افزايش رتبه علمي يا اقتصادي و دلايل فرهنگي و سياسي  دانست. براي مهاجران از كشورهاي مختلف اين تنوع كيفيت هاي مختلفي از زندگي را در كشورهاي مختلف فراهم آورده است كه همگي بسيار جذاب در كشاندن مهاجران به سمت اين كشورها هستند.

دلايل مهاجرت چيست؟

دلايل و پارامترهاي فراواني براي مهاجرت عنوان مي شود. يكي از آن ها عواملي هستند كه باعث دور كردن مردم از سرزمينشان مي شوند. دور كننده ها بيشتر مربوط به وجود جنگ، فقر، بيكاري، كمبود غذا و دارو، مسائل سياسي، سوانح و بلا هاي طببيعي در كشور ها است. در جهت مخالف دوركننده ها، پارامترهاي جذب كننده را داريم. گزينه هايي كه مي شود آن ها را بهترين جذب كننده ها ناميد، آزادي هاي سياسي و مذهبي  هستند و يا امكانات بهداشتي بيشتر، حتي آموزش بهتر و درامد بالاتر و مسكن بهتر بسيار در جذب مهاجر موثرند. قرن هاست كه چند عامل جزو مهم ترين دلايل مهاجرتند. امنيت و جايي براي زندگي، قحطي، جنگ، نا امني و فقر و نبود اميد بهبود دلايل مهم مهاجرت بوده اند;  و بسيار زيادند دلايل كم اهميت كه شايد نشود آن ها را در فهرست مهم ترين قرار داد ولي باعث بسياري از مهاجرت ها در طول تاريخ بوده اند. دليل هايي كه آن ها را ذكر كرديم همچنين در عصر حاضر نيز از مهم ترين دلايل مهاجرتند و متاسفانه بسياري از آن ها هنوز در دنيا رفع نشده اند. اين چينن بود كه پس از سلسله اتفاقات بسيار در خاور ميانه بعضي از كشورهاي ثروتمند آن را  به منطقه اي دوستار مهاجر تبديل كرد.

دلايل مهاجرت در عصر حاضر

اگر نگاهي به وقايع عصر جديد بيندازيد متوجه مي شويد كه حوادث طبيعي وتغيرات اقليمي و مشكلات قبيله اي و اختلافات قومي به صورت مخرب و خارج از قاعده آن در مناطق مختلف زمين دائما خطر آفرين مي شوند. در سال هاي اخير مهاجرت انسان ها به صورت قانوني و غير قانوني و بسيار زياد در چند منطقه از جهان بيشتر بوده است. به عنوان مثال و با توجه به آمار مردم قسمت هايي از شمال آفريقا ومناطق جنوب شرقي آسيا جزو در خطر ترين سرزمين ها هستند; مردم اين دو سرزمين هدفشان مهاجرت به كشور هاي پيشرفته اروپايي است. عوامل اصلي مهاجرت به كشور هاي پيشرفته اروپايي، پايين بودن هزينه سفر، رونق كسب و كار سهولت در ارتباطات بوده كه باعث سريع تر شدن روند مهاجرت به اين كشورها شده است و براي مناطق ذكر شده كه مردمشان با زبان انگليسي آشنايي دارند روند مهاجرت به سمت اروپا سريعتر بوده است.

مهاجرت به دبي از طريق كار چگونه است؟

سرزمين نوبنياد دبي به عنوان بخشي از امارات متحدهٔ عربي مركز و مولد صنايع و پروژه هاي عظيمي شده است كه فرصت خوبي براي تجار و صنعت گران و افراد جوياي كار به وجود آورده است. دبي به تعداد زيادي از كاركنان خارجي اجازهٔ ورود انحصاري و موقت به اين كشور مي دهد. البته اين افراد بعد از مهاجرت به دبي جزو شهروندان آن محسوب نمي شوند. نكته بارز اينجاست كه در دبي با كارگران خارجي رفتاري خوب در پيش گرفته مي شود. به آن ها دست مزد كافي مي دهند و در پايان دورهٔ اقامتشان به خاطر تلاش و سعيشان پاداش دريافت مي كنند و از آن ها تقدير و تشكر به عمل مي آيد. دولت دبي از مزاياي ايجاد شغل هاي مناسب به خوبي آگاه است. آن ها ارزش چشم اندازهاي شغلي معقول براي شهروندان و افراد جوان و تحصيل كرده و خواهان مهاجرت را مي دانند و اين ارزش دهي توسط مسئولين دبي به خوبي انجام مي شود. مجموعه دبي با توجه به سرمايه گذاري عمده در آموزش و رفاه اجتماعي به در ايجاد فرصت هاي شغلي به خودكفايي بسيار مطلبوبي رسيده است.

اقتصاد دبي همچنان در حال رشد است از اين رو مهاجران نقش بسزايي در توسعه و پيشرفت دبي ايفا مي كنند. اگر براي كار قصد مهاجرت به دبي را داريد بايد قبل از مهاجرت به دبي از آن جا پيشنهاد كار دريافت كنيد. داشتن شرايط و تجربه كافي و تخصص و انتخاب به جا در مهاجرت به دبي براي استفاده از هر فرصت شغلي اهميت زيادي دارند. همچنين قبل از مهاجرت به دبي به رابط هاي آگاه محلي مراجعه كنيد و به انجام بررسي هاي كافي براي تحصيل بپردازيد. براي مهاجرت به دبي بايد به مؤسسات اعزام دانشجو و يا دفاتر مهاجرت به دبي معتبر مراجعه كنيد.

شرايط كاري مهاجرت به دبي چگونه است؟

هر زمان قصد مهاجرت به دبي را داشتيد مداركي كه لازم است به غير از گذرنامه ويزاي كار كه 3 ماه اعتبار داشته باشد نيز ضروري است. داشتن ويزاي كار هر چند كوتاه مدت باعث سهولت كار مهاجرت نيز مي گردد از آنجا كه با داشتن كار و ويزاي آن تمام امور اقامت شما توسط كارفرما مي تواند انجام شود و شما هم در اين مدت تا انجام امور اداري پروسه اقامت مي توانيد با داشتن همان ويزا، به كار پاره وقت بپردازيد. ساعت كاري 9 ساعت در هر روز است و سي روز مرخصي ساليانه كه مطابق قانون كار براي 22 روز آن حقوق محاسبه مي شود. مرخصي اگر استعلاجي باشد حقوقي براي روزهاي آن پرداخت نمي كنند.

براي آن هايي كه در مورد حقوق كار در دبي پرسش دارند مي شود گفت دست مزد كاركنان با توجه به تخصص و حيطه كاريشان تعريف مي شود ولي تفاوت و مزيت مهم حقوق و كار در دبي معافيت حقوق مهاجران و كاركنان شركت ها و موسسات  از ماليات است كه اين مسئله باعث شده ميزان حقوق دريافتي بهتر از ساير كشورهاي منطقه است. پس در پي مهاجرت به دبي روي درآمد بسيار خوب با توجه به آب و هواي خاص و ديگر مزايايش حساب كنيد. پروسهٔ حقوقي مهاجرت به دبي و اقامت از طريق كار در دبي نكات قابل توجه ديگري نيز دارد. امكان دارد بسياري از آداب كاري و اجتماعي و اخلاق در دبي با قوانين و آداب شهروندي در ايران تفاوت داشته باشد و از آن ها آگاه نباشيد و گاهي فقط يك اشتباه كوچك باعث اخراج شما از آنجا مي شود بنابراين اول بايد از مشاوران يا ساكنان قديمي دبي اطلاعات لازم را كسب كرده و در شروع كار همزمان به كار به ديگر ارزشها خوب نيز توجه كنيد كه شايد در كشور خودتان بسياري از آن ها را از ياد برده يا به آن ها بي تفاوت بوده ايد. در دبي شما حقيقتآ زندگي نو و تازه و باطراوتي را شروع خواهيد كرد. تا جايي كه مي توانيد از خصوصيات خوب دبي لذت ببريد چون در اين جا مي توانيد همان چيزي باشيد كه هميشه مي خواستيد. جامعه و آداب در دبي به شما اجازه ي بروز بهترين ارزش هاي اخلاقي را بدون نگراني از تاثير آن ها روي ساير زندگي تان مي دهد و حتي به شما كمك مي كند كه بهتر از چيزي باشيد كه مي خواهيد.

با قوانين مهاجرت به دبي از طريق ازدواج آشنا شويد

اگر شخصي با يكي از افرادي كه تابعيت دبي را دارد ازدواج كند مي تواند اقامت و تابعيت دبي را دريافت كند شرط لازم  آن است كه يكي از طرفين تبعه دبي باشد. مسئله ديگر مذهب است. چون در دبي و ديگر كشور هاي منطقه ازدواج بايد به صورت ديني در دادگاه شريعت برگزار شود. داماد بايد مسلمان باشد. در زمان برگزاري مراسم اجازه پدر زن واجب است و اگر ايشان در قيد حيات نبوده باشند يكي از مردان ديگر نزديك به همسر مي تواند حضور داشته باشد. در مورد ساير فرقه ها همه چيز بستگي به سنن ديني آن ها دارد.

با قوانين مهاجرت به دبي از طريق ازدواج آشنا شويد

آشنايي با راه هاي مهاجرت به دبي از طريق ازدواج

اگر كسي هستيد كه قصد مهاجرت به دبي از طريق ازدواج را داريد بايد براي اثبات واقعي بودن ازدواج، مدارك لازم را تهيه كرده باشيد و به مسئولين اين امر در دبي ارائه دهيد. اين پروسه با تحويل نسخه كامل قباله به دادگاه شريعت و امور خارجه و دادگستري انجام مي شود. مردان كه به دبي مهاجرت كرده اند مي توانند همسران خود هم به دبي بياورند و با درخواست ويزاي اقامت براي همسر توسط مرد اين كار قانوني خواهد شد. مرداني كه چند همسر دارند فقط براي يكي از آنها مي توانند ويزا و اقامت بگيرند. مدت اعتبار ويزاي ازدواج بين يك تا سه سال است. مدت اعتبار ويزاي همسران نيز سه سال است.

قوانين مهاجرت به دبي براي زنان متآهل چگونه است؟

مرداني كه تقاضاي ويزاي اقامت براي همسر خود در دبي را دارند بايد بيش از سه هزار درهم در ماه درآمد داشته و مسكن مناسب نيز داشته باشند. اگر شوهر شاغل و واجد شرايط است درخواست را به نام خودش پر كرده و براي اقامت اقدام مي كند. در راه ديگري شوهر مي تواند ويزاي اقامتي سفر براي همسرش بفرستد، و پس از ورود همسرش به دبي ظرف شصت روز بايد كارهاي قانوني را انجام دهند. براي هر روز تاخير مبلغ بيست و پنج درهم جريمه وضع شده است. اگر شوهر براي ثبت اقامت اقدام مي كند بايد از كنسولگري كشور مقصد گواهي بگيرد كه مشخص مي كند او تنها حامي مالي همسرش است. البته اين گواهي را وزارت خارجه نيز بايد تاييد كند.

در صورتي كه شخصي در كشور خودش ازدواج كرده  و همسرش بعد از او وارد كشور شود بايد سند ازدواج قانوني به منظور دريافت ويزاي اقامت براي همسرش داشته باشد. كسي كه قصد مهاجرت از طريق ازدواج را دارد تمام اسناد و مدارك ازدواجش بايد توسط مقامات مسئول در كشور مبدأ تأييد شده باشد. اسناد او همچنين بايد توسط دادگاه اداره مهاجرت، سفارت امارات متحده عربي در كشور مبدأ و وزارت امور خارجه آن كشور نيز تأييد شود.

مهاجرت به دبي از طريق تحصيل چگونه انجام مي شود؟

دبي يكي از بزرگ ترين و موفق ترين شهرهاي امارات متحده عربي است كه در زمينه آموزش و پرورش پيشرفت روز افزوني داشته است اصلي ترين اولويت در دبي بر امر آموزش است. تعداد دانشگاه هاي معتبر بين المللي در دبي فراوان است. مهاجرت به دبي از طريق تحصيل از را هاي ديگر سريع تر و راحت تر است.

مزاياي مهاجرت به دبي براي مهاجرت تحصيلي چگونه است؟

كيفيت آموزش به اندازه اي در دبي خوب است كه دانشجويان محصل دبي مي توانند به راحتي به دانشگاه هاي آمريكا، انگليس و كانادا انتقالي بگيرند و اقامت اين كشورها را نيز مي توانند دريافت كنند. شايد به همين خاطر است كه متقاضي تحصيل براي مهاجرت به دبي روز افزون است. زبان رسمي در دبي عربي است ولي در امور تجاري از زبان انگليسي استفاده مي كنند؛ بنابراين دانشجوياني كه قصد تحصيل در دبي را دارند بايد مدركي با نمره خوب زبان آيلتس را داشته باشند. آن دسته از دانشجوياني كه مدرك زبان ندارند مي توانند به سرعت با مراجعه به كالج هاي زبان در دبي  زبان خود را تقويت كنند و سپس براي شروع تحصيل وارد دانشگاه شوند.

تعدد زياد دانشگاه ها و مؤسسات آموزشي معتبر در دبي و همين طور داشتن رشته هاي مختلف به دانشجويان اين فرصت را مي دهد كه رشته مورد علاقه خود را انتخاب كرده و از بهترين امكانات آموزشي برخوردار شوند. اكثر دانشجويان دوره ليسانس قصد اخذ اقامت در كشورهاي كانادا، آمريكا و انگليس را دارند زيرا با گذراندن موفق دو يا سه سال مي توانند به دانشگاه هاي معتبر اين كشورها در خواست ادامه تحصيل بدهند.

با قوانين كار ضمن تحصيل در دبي آشنا شويد

دانشجويان دوره ليسانس در حين تحصيل در صورت نيازشان مي توانند ده ساعت در هفته كار كنند و مبلغي كه به ازاي هر ساعت كار كردن دريافت مي كنند مي تواند كمك كافي براي هزينه تحصيلي دانشجويي باشد. براي پيدا كردن كار زياد نگران نباشيد. بسته به ميزان تسلط به زبان انگليسي و تجربه كاري مي توانيد كار پيدا كنيد. زمان تكميل دوره ليسانس در دبي هم چهار ساله است. تحصيل در مقطع فوق ليسانس دو سال طول مي كشد. دوره فوق ليسانس به دو زبان عربي و انگليسي ارائه مي گردد. دانشجويان پس از فارغ التحصيلي چنانچه تمايل به ادامه تحصيل نداشته باشند، يك سال از دولت دبي فرصت دريافت مي كنند كه دنبال كار بگردند و شاغل شوند و ويزاي تحصيلي خود را به ويزاي كار تبديل كنند.

دانشجويان مقطع دكترا هم مي توانند در دانشگاه هاي دبي ادامه تحصيل دهند و يا به دانشگاه هايي بروند كه از طرف كشورهاي ديگر در دبي شعبه دارند. مقطع دكترا در دبي با كيفيت بسيار بالاتر و در سطح بين المللي ارائه مي شود كه شامل رشته هاي متفاوت زيادي است. براي تحصيل در مقطع دكترا دانشجويان بايد رزومه تحصيلي مناسبي در مقطع فوق ليسانس داشته باشند و از مدارج علمي بالايي برخوردار باشند. اين دانشجويان حتماً بايد مدرك زبان آيلتس يا تافل نيز داشته باشند.

با قوانين كار ضمن تحصيل در دبي آشنا شويد

آشنايي با مهاجرت از طريق خريد ملك

اگر كشورهاي منطقه خاور ميانه را بشناسيد بي شك ملاحظه كرده ايد كه در ميان اين كشورها امارات متحده عربي و به ويژه شهرهاي دبي و ابوظبي به ميزان قابل توجهي متفاوت و برتر از ساير نقاط خاور ميانه است. حتما مي دانيد كه با خريد ملك در اين مناطق به رشد اقتصادي آن ها كمك مي كنيد. از آن جايي كه دبي نشان داده كه خريد ملك سرمايه گذاري پر سودي است اين كار به تنهايي به مشوقي براي تجمع سرمايه گذاران بازار مسكن در دبي و ابوظبي شده است. آن هايي كه قدرت خريد در چنين منطقه اي را دارند مي دانند كه امارات شرايط اقامت مهاجران و مالكان را تسريع مي كند و احترام زيادي به كساني مي گذارد كه در شهرهاي امارات به رونق و توسعه كمك مي كنند. در سال هاي اخير شركت هاي بزرگ از كشور هاي همسايه دبي سرمايه گذاري و تبليغ گسترده اي براي تشويق مردم به سمت دبي و ابوظبي كرده اند. بسياري از ايرانيان به دلايل مختلف جذب اين سرمايه گذاري شدند. براي اين كار بهتر است به خوبي تحقيق كنيد و با مشاوران اصلي در دبي مشورت كنيد. دولت دبي همچنين روند اخذ ويزاي همراهان مالكين حقيقي در دبي را به سرعت انجام مي دهد.

آشنايي با انواع ويزاي مهاجرت به دبي از طريق خريد ملك

به طور خلاصه دو نوع ويزا براي مالكان زمين در دبي صادر مي شود،6 ماهه و 2 ساله. خريداران ملك در صورتي كه ويزاي 6 ماهه دارند براي خريد ملك معمولا بايد تا يك ميليون درهم امارات هزينه كنند. در دبي وقتي ملك به چند مالك تعلق دارد سهم بندي شده است كه ارزش هر سهم يك ميليون درهم است. پس براي حداقل خريد مي توانيد با خريد يك سهم يك ميليون درهمي شروع كنيد. به داشتن سند معتبر پايان كار در موقع خريد دقت كنيد. شما با خريد يك ملك به ارزش يك ميليون درهم مي توانيد ويزاي مهاجرت به دبي براي دو سال دريافت كنيد. توجه كنيد كه ملك در رهن بانك نبوده و وثيقه نيز نباشد. مدارك مورد نيازتان: گواهي نامه خريد و فروش ملك (كه بايد از بنگاه املاك دبي تهيه كنيد)، تصوير پاسپورت و سند ملك، 6 قطعه عكس مخصوص ويزا است. در ابتداي شهرك سازي در امارات خريد ملك بهترين روش مهاجرت به دبي بود. متاسفانه با اتفاقات بسيار نامعمولي كه در سال هاي اخير پيش آمدند و مشكلاتي كه براي خريداران خارجي و ايراني توسط واسطه ها و دلالان پديد آمد. در حال حاضر خريد املاك و مستقلات در دبي منجر به دريافت كارت اقامت براي ايرانيان و بعضي ديگر از اتباع خارجي نمي شود. بر طبق قوانين جديد شهروندي امارات، اخذ اقامت با خريد ملك ديگر ممكن نيست. امروزه مهاجرت به دبي از طريق اقامت با خريد ملك هزينه زيادي دارد و ريسك خريد و فروش املاك و مستقلات در دبي براي اتباع خارجي بسيار بالا است دوم فروشندگان ملك هزينه هاي گزافي از خريداران خارجي دريافت مي كردند و از طرف ديگر خريد ملك براي مهاجرت به دبي منجر به اقامت دائم و تابعيت امارات نمي شد پس اين گزينه براي گرفتن اقامت دائم نيست.

گرفتن مهاجرت دبي از طريق تولد در دبي

كودكي كه در دبي به دنيا مي آيد كارهاي اداري و اقامتش تا يك سال طول مي كشد. همكاري كنسولگري در اين كار بسيار مهم است چون تمام مدارك بايد توسط آن ها ثبت و صادر شود. فرم درخواست توسط والدين پر شده و بايد به تاييد امور خارجه و بهداشت دبي برسد. نسخه ترجمه فرم و گواهي معتبر تولد به زبان انگليسي و حضور والدين الزاميست. اثر انگشت آن ها در فرم درخواست بايد باشد و گذرنامه هاي اصل و كپي هاي مورد نياز. اگر هر دوي والدين نام خود را در گذرنامه هايشان ذكر كنند ديگر نيازي به تأييديه cjf ندارند در غير اين صورت بايد تأييديه مربوطه را داشته باشند كه بتوانند براي كودك درخواست گذرنامه كنند. اگر نام خانوادگي كودك در گواهي تولد ذكر نشده باشد و نياز به ذكر آن در گذرنامه جديد باشد با تهيه استشهاد اين دكتر را انجام مي دهد و امضاي اصلي او براي درخواست لازم است. آدرس محل سكونت فعلي والدين براي ثبت در گذرنامه جديد كودك الزاميست. آخرين مورد مهم مشخصات اجاره نامه مسكن والدين در دبي براي كساني كه بيش از يك سال در دبي بوده اند نيز مورد نيازشان خواهد بود.

گرفتن مهاجرت دبي از طريق تولد در دبي

آشنايي با مهاجرت به دبي از طريق كار آفريني

كشور امارات متحده برنامه تنوع بخشي به اقتصاد نفت محورش را دارد. يكي از اقداماتشان قدرت بخشي به برنامه هاي مهاجرت از طريق كار آفريني است. طبق اعلام  امارات آن ها طرح هاي رشد اقتصادي، بهداشت و درمان، آموزش مواد غذايي و نوشيدني و تداركات صنعتي را با دقت بيشتري اجرا مي كنند. البته تلاش براي جذب سرمايه گذاري خارجي به خوبي به نتيجه رسيده و پيگيري مي شود. آن ها موفق ترين بخش هاي تجاري كشور را به كار آفرينان معرفي مي كنند و با برنامه هاي منسجم آن ها را به كار كردن با كار آفرينان تشويق مي كنند. دبي با برنامه ريزي روشن و اجراي به قوانينش به مركز تجارت تبديل شده است. اسكله هاي دبي ارزش بسيار پيدا كرده اند و بازار عظيمي براي تجارت در منطقه فراهم كرده است. مي شود ديد كه دبي و شهرهاي مهم امارات در كنار تازه ظهوري جاي خود را در جهان به خوبي پيدا كرده اند و ديگر خاور ميانه را بدون آن ها نمي شود تصور كرد. فرصت هاي كار آفريني در بنادر و شهرهاي دبي و ابوظبي آنقدر زياد است كه هر روزه فرصت هاي جديدي براي كار آفريني فراهم مي كنند و صدها نفر متخصص و نيروي كار را به خوبي جذب و فعال مي كنند.

حمايت دبي از كار آفرينان جوان چگونه است؟

در دبي قوانين كاربردي براي حمايت حقيقي از كار آفرينان و جذب آن ها وضع و اجرايي شده اند. آنان كه طرح هاي خلاقانه دارند مي توانند كمك هاي مالي خوبي دريافت كنند. ادارات دولت موظفند پنج درصد از كل گردش مالي سالانه را به شركت هاي ثبت شده براي تجار جوان بپردازند. علاوه بر اين طرح مي توان حركت عظيمي را براي به كار گرفتن و قوت بخشيدن نيروهاي جوان و خلاق در دبي ديد. آن ها  به ويژه سعي دارند در ميان اتباع امارات فرصت هاي كاري و حمايت از كار آفرينان را تبليغ كنند.

مهاجرت به دبي براي زنان كار آفرين چگونه است؟

فرصت منحصر به فردي در زمينه حمايت از كار آفرينان زن براي مهاجرت به دبي وجود دارد. دبي سال ها تلاش كرده تا روحيه مدرني براي حمايت از بخش زناني كه به كار كردن و كار آفريني علاقه دارند فراهم كند و تا حد زيادي موفق بوده اند. آنان زنان تحصيل كرده را با روش هاي علمي در فعاليت هاي تجاري مشاركت مي دهند، همچنين هر ساله دولت و بخش خصوصي به عناوين مختلف به آن ها جايزه داده و در كنار دانشگاه و صنعت حضور مستمر و فعال دارند. آن ها موانعي كه بر سر راه تاسيس و پيشرفت شركت هاي كوچك بوده را برداشته اند و بازار هاي جديدي در دبي فعال شده اند كه در نقاط ديگر خاور ميانه وجود ندارند. براي فعالان و متخصصان حوان و به ويژه زنان در امارات چنان فرصت هايي به وجود آمده است كه زندگي بسياري از آن ها را متحول كرده اند. حاميان مالي ،سرمايه گذاران وام هاي بانكي مشاوران به كار آفرينان جوان كمك مي كنند تا موفق شوند و طرح ها و ايده هاي آن ها را عملياتي كنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.