آشنايي با كشور بلاروس

۱۰ بازديد

آشنايي با كشور بلاروس

كشور بلاروس كشور اروپايي است كه از دريا فاصله زيادي دارد. اما درياچه ها و رودخانه هاي زيادي در اين كشور جريان دارد به طوري كه به كشور باتلاق ها و تالاب ها شهرت دارد. رودخانه ها و درياچه هاي اين كشور موجب تكه تكه شدن و فاصله گرفتن شهرهاي آن شده است. جهت آشنايي بيشتر با كشور بلاروس تا پايان مقاله با ما همراه باشيد.

در قرن هاي 6 و 8 ميلادي اين سرزمين سكونتگاه اسلاو ها بود البته تا امروز هم آنها ساكنان اين منطقه هستند. اين مردم كم كم روابط شان را با رنجيان افزايش دادند و قصد داشتند كه يك حكومت واحد تاسيس كنند. اين شد كه كشور به نام روسيه را بوجود آوردند. در قرن 13 ميلادي اين سرزمين به دست مغولان افتاد و روزعاي ناخوشايندي را تجربه كرد. پس از آن قسمت ‌هايي از روسيه توسط دوك نشين بزرگ ليتواني مورد تصرف قرار گرفت. دوك نشين بزرگ ليتواني تا قرن 15 ميلادي بر بخش بزرگي از اروپاي غربي تسلط يافت كه اين منطقه از درياي بالتيك تا درياي سياه را در بر مي گرفت. سرزمين بلاروس در زمان جنگ جهاني اول تحت حاكميت روسيه بود كه به تصرف آلماني ها در آمد. در 20 ميلادي بود كه نشانه هايي از استقلال خواهي در بلاروس مشاهده شد. سال 11918 بود كه جمهوري خلق بلاروس رسما اعلان موجوديت كرد، اما اين استقلال خواهي خيلي دوام نياورد و جمهوري خلق بلاروس عمرش به پايان رسيد. بعد از آلمان ها روسيه دوباره اين سرزمين را گرفت. بعد از اتمام جنگ در سال 1945 بلاروس آماده بازسازي بعد از جنگ شد و در پي تلاش هاي چشمگير براي بازسازي و ترميم كشور در مقايسه با جمهوري شوروي اين سرزمين عمران و آباداني چشمگيري را تجربه كرد. مشاغل در اين سرزمين افزايش يافت و در نتيجه جمعيت زيادي از جمهوري فدراتيو سوسياليستي شوروي به اين سرزمين راهي شدند. با فروپاشي اتحاد جماهير شوروي، كشورهاي مستقل و جمهوري هاي تازه تاسيس اعلام استقلال كردند كه بلاروس يكي از آن كشورها بود.

آشنايي با كشور بلاروس

كشور جمهوري روسيه سفيد يا بلاروس در شمال شرقي اروپا واقع شده است و از شمال غرب با ليتواني و لتوني، از جنوب غرب با اوكراين، از شرق با روسيه و از غرب با لهستان مرز مشترك دارد. مساحت بلاروس حدود 208 هزار كيلومتر مربع است و حدود 10 ميليون نفر جمعيت دارد. جمهوري بلاروس از لحاظ وسعت جايگاه سيزدهم در كل اروپا را از آن خود كرده است. كشور بلاروس نواحي پست و تالابي فراواني دارد. يكي از مناطق معروف باتلاقي در بلاروس، پولزيا نام دارد. اين كشور را اگر روي نقشه ببينيد، يك كشور بريده بريده خواهيد ديد چون درياچه ها و رودخانه هاي بسيار زيادي در آن وجود دارد درحاليكه 11 هزار درياچه در بلاروس جاري مي باشد. رودخانه هاي مهم اين كشور عبارتند از رودخانه دوينا ، دنيپر، پريپيات و نمان. از ديگر ويژگي هاي منطقه اي بلاروس مي توان به جنگل هاي آن اشاره كرد، حدود 35 درصد ار مساحت اين كشور پوشيده از جنگل مي باشد و يكي از منابع طبيعي پررونق و مهم بلاروس، منابع جنگلي محسوب مي شود. اين كشور يك جمهوري صنعتي و كشاورزي مي باشد كه داراي صنايع ماشين سازي و ابزارسازي، صنايع الكترونيك، ماشين آلات سنگين صنعتي و اپتيك بصورت زير بنائي است. از مهم ترين شهرهاي بلاروس مي توان شهرهاي مينسك، هومل، ماهيلو، ويسبيسك و برست را نام برد و شهر مينسك پايتخت بلاروس شناخته شده است. فاصله شهر مينسك تا ورشو 500 كيلومتر، تا مسكو 700 كيلومتر، تا برلين 1060 كيلومتر و تا شهر وين 1300 كيلومتر مي باشد.

فرهنگ و زبان مردم بلاروس

كشور بلاروس مذاهب متعددي دارد. در اين كشور 2829 انجمن مذهبي و 142 سازمان مذهبي فعال ثبت شده است. مذاهب مسيحيت ارتدكس، كاتوليك و كليساي انجيلي لوتران، يهوديت و اسلام در بلاروس به چشم مي خورد. زبان رسمي كشور بلاروس، زبان روسي و بلاروسي مي باشد. زبان بلاروسي مانند زبان روسي با خط سيريليك نوشته و خوانده مي ‌شود. بلاروسي به همراه زبان‌ هاي روسي و اوكرايني جزء گروه زبان ‌هاي اسلاوي شرقي هستند. خط سيريليك يا كريل يا خط روسي به الفبايي گفته مي شود كه زبان‌ هاي روسي و يا زبان كشورهاي تحت سلطه روس ‌ها بودند به اين صورت نگاشته مي‌ شوند. الفباي سيريليك از الفباي يوناني گرفته شده است. خانواده در كشور بلاروس اصلي ترين زير گروه اجتماعي به حساب مي آيد. ازدواج در اين كشور علاوه بر رضايت طرفين نيازمند به راضي بودن خانواده هاي آنان نيز هست. از گذشته هاي دور تا كنون در بلاروس اين كه خويشاوندان با يكديگر در ملكي بزرگ زندگي كنند، رايج بوده است. شهر مينسك مهد تاريخ و تمدن بلاروس معرفي شده است، چراكه كاخ نسويژ مربوط به خاندان رادزيويلز، كليساي باستاني بنارديانس و پارك ملي نارچوناسكي را در خود جاي داده است.

فرهنگ و زبان مردم بلاروس

فرودگاه هاي كشور بلاروس

فرودگاه بين المللي مينسك اصلي ترين فرودگاه اين كشور محسوب مي شود. اين فرودگاه بين المللي در سال 1979 افتتاح شد و شروع به كار كرد. فرودگاه بين المللي مينسك اصلي ترين و مهم ترين فرودگاه كشور بلاروس است و در فاصله 42 كيلومتري شرق شهر مينسك قرار دارد. ايرلاين هاي مشهوري مثل شركت هاي هواپيمايي ايرفلوت، ايرچاينا، لوفت هانزا، تركيش ايرلاينز و هواپيمايي اتحاد با اين فرودگاه فعاليت دارند.

آب و هواي كشور بلاروس

كشور بلاروس داراي آب و هواي قاره اي معتدل مي باشد. در اين كشور زمستان هاي سرد و تابستان هاي گرم برقرار است. بهترين زمان سفر به كشور بلاروس فصل بهار و تابستان است چون علاوه بر ايتكه هواي مطلوبي دارد باران هاي ملايمي هم مي بارد.

آب و هواي كشور بلاروس

جاذبه هاي ديدني و تفريحي كشور بلاروس

كشور بلاروس پر از شگفتي ها و جاذبه هاي طبيعي است و سالانه جشنواره هاي فرهنگي متعددي در اين كشور برگزار مي شود كه ديدن آنها خالي از لطف نيست. در اين بخش به معرفي تعدادي از جاذبه هاي پربازديد بلاروس مي پردازيم.

درياچه اي براسلاو

در منطقه اي از بلاروس 300 درياچه جريان دارد كه به گردنبند آبي بلاروس شهرت دارد. در اين بخش هم چنين ناحيه هاي ناهموار زيادي مانند بيز و كليفز وجود دارد. در اين منطقه تخته سنگ هاي بزرگي كه هركدام به وزن 40 تن قرار دارد كه نتيجه يك يخبندان طولاني بوده اند.

قلعه مير

اين قلعه در منطقه Grodno واقع شده است و يكي از جاذبه هاي ديدني پربازديد كشور بلاروس مي باشد. قلعه مير متعلق به قرن 16 مي باشد كه به سبك معماري باراكو، گاسيك و رنسانس ساخته شده است. اطراف قلعه سنگ هاي بزرگ و امحكمي چيده شده است. زيبايي اين قلعه به اينجا ختم نمي شود بلكه يك درياچه مصنوعي هم در قلعه مير جاري مي باشد.

قلعه مير

ميدان استقلال

اين ميدان در شهر مينسك قرار دارد. ميدان اسقلال يكي از بزرگترين ميدان هاي عمومي در اروپا شناخته شده است. موزه هايي در اطراف ميدان استقلال وجود دارد كه تاريخ بلاروس را به نمايش گذاشته اند.

يادبود جنگ

در خلال جنگ جهاني دوم، روستاي خاتين محل چندين حمله ناگهاني توسط نازي ها بود. روستاييان با خانه هايشان سوخته و نابود شده اند. نازي ها تمام جمعيت روستا را كشتند. اين يادبود به احترام 147 نفر كه در جريان حملات خشونت بار كشته شدند، ساخته شده است. يك مجسمه در يادبود شامل يكي از بازماندگان به نام يوزيف كمينسكي است كه بعد از اين رويداد، كمينسكي توضيح داد پسر زخمي او در آغوشش جان داده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.