بليط هواپيماي تاشكند

۱۸ بازديد

بليط هواپيماي تاشكند

شهر زيباي تاشكند در كشور ازبكستان يكي از شهر هاي توريستي جهان است كه به سبب پيشينه ي تاريخي خود و جاذبه هاي بي نظير معروف مي باشد. بليط هواپيماي تاشكند شما را به اين شهر بي نظير و تاريخي خواهد برد و تعطيلاتي فراموش نشدني را براي شما در اين شهر رقم ميزند. اگر به دنبال سفري راحت و سريع به شهر تاشكند هستيد ما به شما رزرو و خريد بليط تاشكند را پيشنهاد مي كنيم، در ادامه همراه ما باشيد تا به معرفي اين شهر در كشور ازبكستان و بليط هواپيماي تاشكند بپردازيم:

آشنايي با شهر تاشكند ازبكستان

اين شهر، پايتخت زيباي كشور ازبكستان (Uzbekistan) است و كشور ازبكستان با كشورهاي افغانستان، تاجيكستان، تركمنستان داراي مرز مشترك است. در اين كشور فرهنگ هاي مشابه  بسياري با ايران باستان و مسلمانان ديده مي شود و زبان فارسي نيز علاوه بر زبان ازبكي در اين شهر رايج است. از جاذبه هاي تاريخي اين شهر مي توان به مجموعه حضرت امام به عنوان پايتخت فرهنگي جهان اسلام، بناي عقربه‌هاي شوم ساعت، مجسمه ي ميدان امير تيمور، مجموعه تاريخي ياد بود استقلال، كاخ شاهزاده رومانوف و… اشاره كرد.

فاصله حدودي شهر تهران تا شهر تاشكند در حدود 1668 كيلومتري است و مدت زمان سفر هوايي با بليط تاشكند به صورت تخميني 02:23 ساعت است و اين مدت زمان بر حسب فصل و تغييرات آب و هوايي متفاوت است. همچنين اگر قصد رزرو و خريد بليط هواپيماي تاشكند را در فصل هاي خوش آب و هوا داريد بهتر است كه كمي قبل از سفر خود اقدام به خريد بليط هواپيما تاشكند كنيد.

آشنايي با شهر تاشكند ازبكستان

آب و هواي شهر تاشكند ازبكستان

شهر تاشكند ازبكستان در آسياي ميانه واقع شده است و در همسايگي اين كشور نيز كشورهاي خشكي مانند كشورهاي افغانستان، تاجيكستان، تركمنستان ديده مي شود؛ بنابراين اين كشور خشك و محصور در خشكي مي باشد و آب وهواي معمول اين كشور و شهر زيباي تاشكند قاره اي و خشك مي باشد. بيشتر مناطق كشور ازبكستان، آب و هواي نيمه كويري دارد و به همين سبب در اين شهر شاهد تابستان هاي گرم و طولاني خواهيد بود و زمستان هاي اين كشور كوتاه و ملايم است و همانطور كه گفته شد بهترين آب و هواي اين شهر در فصول پاييز و بهار است.

فرودگاه هاي شهر تاشكند

در كشور ازبكستان، فرودگاه هاي بسياري وجود دارد كه فرودگاه بين المللي اين شهر يكي از فرودگاه هاي معروف كشور ازبكستان نيز شناخته مي شود. در اين فرودگاه سالانه پرواز هاي بسياري نشست و برخاست دارند و همچنين داراي امكانات و تجهيزات كامل و جامعي مي باشد و به همين سبب مكاني مناسب و امن براي فراز و فرود هواپيما مي باشد. اين فرودگاه همگاني مجهز در ارتفاع ۴۳۲ متري از سطح دريا قرار دارد. با استفاده از اتوبوس و تاكسي هاي موجود در فرودگاه بين المللي مي توانيد به مركز شهر دسترسي پيدا كنيد.

معرفي شركت هاي هواپيمايي جهت خريد بليط تاشكند

در حال حاضر، اگر قصد سفر به شهر زيباي تاشكند و خريد بليط هواپيماي تاشكند را داشته باشيد، از شركت هواپيمايي ايران اير قادر به تهيه و خريد بليط تاشكند خواهيد بود و پرواز مستقيم از تهران به تاشكند و بالعكس در اين شركت هواپيمايي وجود دارد و به سبب امكانات اين شركت هاي هواپيمايي خريد بليط ارزان تاشكند و سفر به اين شهر را براي شما راحت و سريع خواهد كرد.

معرفي شركت هاي هواپيمايي جهت خريد بليط تاشكند

بهترين زمان رزرو بليط هواپيماي تاشكند

اگر قصد سفر و خريد بليط هواپيماي تاشكند را داريد، با توجه به شرايط جغرافيايي بهترين زمان سفر به اين شهر فصل هاي بهار و پاييز است. در اين دو فصل سال آب و هواي مطبوع و ملايمي را در اين شهر مشاهده خواهيد كرد و كه براي گشت و گذار و استفاده از طبيعت زيباي اين شهر مناسب است. در فصل بهار و اواخر پائيز بهترين زمان سفر  به اين شهر زيبا است. در واقع سفر با بليط تاشكند در اين دوره آب و هواي مطبوع و عاري از گرماي طاقت فرسا و سرماي زمستان را تجربه خواهيد كرد و در سفر با بليط تاشكند در اين دوره مشكلي نخواهيد داشت. براي سفر در اين دوره بهتر است كه كمي قبل از سفر خود بليط هواپيماي تاشكند را به صورت آنلاين يا حضوري رزرو كنيد و به راحتي با هواپيما به اين طبيعت زيبا و بكر سفر كنيد. همچنين پيشنهاد مي كنيم كه براي رزرو و خريد بليط تاشكند در اين دوره كمي سريع تر و زودتر از سفر خود اقدام كنيد.

مدارك لازم براي خريد بليط هواپيماي تاشكند

براي رزرو و خريد بليط هواپيماي تاشكند، مي توانيد به صورت اينترنتي يا حضوري در دفاتر هواپيمايي مراجعه كنيد. براي سفر به كشور ازبكستان داشتن گذرنامه‌ها (سياسي، خدمت و عادي) الزامي است و براي سفر به اين كشور با بليط تاشكند نيازمند يكي از انواع ويزاي اين كشور خواهيد بود. در هنگام حضور در فرودگاه و جهت سوار شدن به هواپيما نيازمند ارائه بليط به صورت نسخه چاپ شده و همچنين كارت شناسايي معتبر شامل شناسنامه و يا كارت ملي خواهيد بود.

قيمت بليط هواپيماي تاشكند در فصل هاي مختلف سال

به سبب آب و هواي مناسب و مطبوع در فصل بهار و پاييز بليط تاشكند نسبت به ديگر فصول سال بالاتر است و در نتيجه با كاهش قيمت بليط تاشكند در فصول تابستان و زمستان رو به رو خواهيد شد. اگر به دنبال سفري ارزان قيمت و با هزينه هاي كمتر هستيد مي توانيد از بليط ها و تورهاي لحظه آخري شهر تاشكند استفاده كنيد و به راحتي با بليط هواپيماي تاشكند به اين شهر زيبا در كشور ازبكستان سفر كنيد. سفر به شهر تاشكند، يكي از سفر هاي توريستي و تفريحي با پرواز با بليط تاشكند امكان پذير است. در ادامه به بررسي قيمت هاي بليط تاشكند در فصول مختلف سال مي پردازيم:

قيمت بليط هواپيماي تاشكند در فصل هاي مختلف سال

قيمت بليط هواپيماي تاشكند در فصل بهار

در فصل بهار به خصوص ماه هاي فروردين و ارديبهشت، آب و هواي مطبوع و ملايم اين شهر سبب افزايش قيمت بليط شهر تاشكند مي شود؛ همچنين تعطيلات عيد نوروز سبب افزايش خريد و رزرو بليط شهر تاشكند مي شود.

قيمت بليط هواپيماي تاشكند در فصل تابستان

تقريبا خلوت ترين دوره ي سال در شهر تاشكند، فصل تابستان است. آب و هواي خشك و بسيار گرم در اين شهر سبب كاهش قيمت بليط هاي تاشكند مي شود.

قيمت بليط هواپيماي تاشكند در فصل پاييز

يكي ديگر از فصل هاي شلوغ و پر از گردشگر تاشكند، اواخر پاييز است. با شروع فصل پاييز و كاهش دماي هوا، شاهد افزايش قيمت بليط شهر تاشكند خواهيد بود.

قيمت بليط هواپيماي تاشكند در فصل زمستان

در فصل زمستان شهر تاشكند، ميانگين درجه حرارت هوا بالا نمي باشد و فصلي مناسب براي سفر به شهر تاشكند است. قيمت بليط در اين فصل معمولا بالا مي باشد.

سفارت كشور ازبكستان در شهر تهران

براي دريافت انواع ويزا كشور ازبكستان لازم است كه به سفارت اين كشور در تهران مراجعه كنيد و پس از طي كردن مراحل، ويزاي كشور ازبكستان را دريافت خواهيد كرد.

آدرس سفارت كشور ازبكستان: چهار راه فرمانيه، خيابان بوستان، كوچه نسترن، پلاك ۲۱

شماره تماس سفارت ازبكستان: ۲۲۸۳۲۰۷۱, ۲۲۲۹۹۷۸۰

جاذبه هاي گردشگري و طبيعي شهر تاشكند

شهر تاشكند از فرهنگي غني و تمدني كهن برخوردار است. انواعي از عمارت ها، خانه هاي باستاني، و موزه در اين شهر ديده مي شود. اين شهر داراي قدمتي در حدود 2200 سال مي باشد و در عين حال شهري مدرن در آسياي ميانه محسوب مي شود. علاوه بر جاذبه هاي باستاني و تاريخي تاشكند در طول سفر خود با بليط هواپيماي تاشكند مي توانيد از ديدني هاي طبيعي زيباي اين شهر ديدن كنيد و سفري لذت بخش را در اين شهر تجربه خواهيد كرد. در ادامه به معرفي بعضي از جاذبه هاي باستاني و گردشگري منحصر به فرد خواهيم پرداخت:

جاذبه هاي گردشگري و طبيعي شهر تاشكند

موزه امير تيمور شهر تاشكند

در سفر خود به تاشكند، شاهد موزه هاي متنوعي در حدود ۱۰۰ موزه در جا به جاي كشور ازبكستان و شهر تاشكند خواهيد بود. موزه هاي شهر تاشكند تاريخ و تمدن غني و سرشار از نشيب و فراز اين كشور را به نمايش مي گذارد. يكي از موزه هاي معروف اين شهر موزه امير تيمور مي باشد. اين موزه ي دولتي با گنبد آبي خود يكي از جاذبه هاي زيباي شهر تاشكند است. در سفر خود با بليط هواپيماي تاشكند از اين موزه ي زيباي ديدن كنيد و شاهد هنر و معماري منحصر به فرد آن باشيد.

ميدان امير تيمور شهر تاشكند

يكي از مكان هاي ديدني اين شهر ميدان امير تيمور مي باشد. اولين بار اين ميدان باستاني به دست معماران روسي طراحي گرديد و به ميدان كنستانتين معروف گرديد و طي دوره هاي مختلف اين مجسمه بار ها تغيير كرد و در انتها مجسمه ي امير تيمور در اين ميدان قرار گرفت و به يكي از مكان هاي معروف اين شهر تبديل گشت. بازديد از اين مكان را در ليست سفر خود با بليط تاشكند قرار دهيد.

كتابخانه عليشير نوايي تاشكند

يكي از مكان هاي ديدني اين شهر كتابخانه امير عليشير است. در اين كتابخانه بيش از پنج ميليون جلد كتاب و نشريه وجود دارد. اين كتابخانه تاريخي داراي قدمت بسياري است و يكي از كتابخانه هاي قديمي و مشهور آسياي مركزي مي باشد. معماري منحصر به فرد، فضاي تاريخي جذاب و انواع كتاب هاي باستاني سبب معروفيت اين كتابخانه شده است و اين كتابخانه سالانه ميزبان گردشگران بسياري از سراسر دنيا مي باشد. با بليط هواپيماي تاشكند و سفر به اين شهر به بازديد اين كتابخانه ي جذاب و شگفت انگيز خواهيد رفت.

كليساي جامع مقدس تاشكند

كليسايي قديمي Holy Assumption Cathedral يكي از كليساهاي قديمي و شاهكار تاريخي در آسياي مركزي مي باشد. اين كليساي زيبا در سال ۱۸۷۱ به وسيله ي سنت پانتليمون در شهر تاشكند ساخته شد و امروزه به يكي از آثار ديدني شهر تاشكند تبديل شده است. شما مي توانيد در طول سفر خود با بليط هواپيماي تاشكند از اين كليساي باستاني بازديد كنيد.

باغ ژاپني در شهر تاشكند

يكي از مكان هاي ديدني و بسيار زيباي شهر تاشكند، باغ ژاپني Japanese Garden مي باشد. در اين باغ فرهنگ و هنر ژاپني به نمايش گذاشته شده است و يكي از جاذبه هاي شهر تاشكند مي باشد.

پارك آبي شهر تاشكند ازبكستان

اگر به دنبال هيجان و تفريحات آبي هستيد، پارك آبي تاشكند Aqualand Tashkent را فراموش نكنيد. اين پارك آبي بي نظير در فصل تابستان ميزبان گردشگران بسياري است و اين پارك مدرن انواعي از تجهيزات تفريحي، سرسره، استخر و همچنين كافي شاپ ها و رستوران ها را شامل مي شود.

موزه يادبود شهدا يا قربانيان تاشكند

يكي ديگر از  موزه هاي تاريخي و مشهور شهر تاشكند، موزه ياد بود  قربانيان دوران استعمار اين شهر است. اين مكان به عنوان يادبودي از  قربانيان دوران استعمار شوروي بنا شده است و به يكي از جاذبه هاي ازبكستان و شهر تاشكند تبديل شده است.

موزه يادبود شهدا يا قربانيان تاشكند

سالن تئاتر اپرا شهر تاشكند ازبكستان

سالن تئاتر اپرا شهر تاشكند Navoi Opera Theater با ظرفيت ۱۴۰۰ تماشاگر يكي از جاذبه هاي معروف شهر تاشكند در كشور ازبكستان است. براي ساخت اين بناي زيبا با معماري منحصر به فرد از زندانيان ژاپني استفاده مي شود.

هزينه هاي سفر به تاشكند ازبكستان

به طور كلي هزينه خورد و خوراك در كشور ازبكستان بالا نمي باشد و انواع متنوعي از رستوران ها در شهر تاشكند ديده مي شود. به تاشكند و سفر به اين شهر مي توانيد انواعي غذاهاي اروپايي، خاورميانه و حتي روسي را تست و تجربه كنيد. همچنين انواعي از دكه ها و اغذيه فروش هاي محلي در اين شهر ديده مي شود و مي توانيد در طول سفر خود با بليط هواپيماي تاشكند به اغذيه فروشي هاي فوق العاده نيز سري بزنيد. همچنين اگر درست كردن غذا را ترجيح مي دهيد، با صرف قيمت كم اقلام مورد نياز خود را از سوپر ماركت و هايپر ماركت هاي شهر تاشكند تهيه كنيد و كاهش چشم گيري در هزينه خورد و خوراك خواهيد داشت.

اگر قصد تست و تجربه ي غذاهاي معروف ازبكستان را در طول سفر خود به هواپيماي تاشكند داريد، پيشنهاد مي كنيم كه رستوران هاي محلي اين شهر را از دست ندهيد. انواعي از غذاهاي اصيل ازبكستان از جمله سوپ لاجمان، سوپ چوچوارا،  پلوي عروسي، سالاد تاشكند، مانتي، سامسا، سالاد آچيچوك، شوربا، كوتابي، حلوا و… در اين رستوران ها سرو مي شود و همچنين بعد از غذا در اين رستوران ها چاي ازبكي سرو مي شود.

يكي از نكات مهم پس از خريد و رزرو بليط هواپيماي تاشكند، هزينه ي اقامت و رزرو هتل مناسب است. اگر به قصد توريستي با بليط تاشكند به اين شهر سفر كنيد، مي توانيد براي اقامت خود از هتل، هتل آپارتمان و هاستل استفاده كنيد. هزينه ي اقامت در شهر تاشكند بالا نمي باشد و به راحتي و با قيمت مقرون به صرفه مي توانيد در اقامتگاه مناسبي ساكن شويد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.