بليط هواپيماي دوشنبه

۱۳ بازديد

بليط هواپيماي دوشنبه

اگر مي خواهيد به دوشنبه سفر كنيد، لازم است كه بليط هواپيماي دوشنبه را تهيه كنيد، در اين مقاله قصد داريم به ارائه اطلاعاتي در مورد بليط دوشنبه بپردازيم، دوشنبه پايتخت تاجيكستان از شهرهايي است كه معمولا مسافران زيادي از ايران به آن سفر مي كنند، دوشنبه از لحاظ فرهنگ و اجراي سنت ها شباهت نزديكي به ايران دارد، در اين شهر مي توانيد يك سفر آرام را تجربه كنيد و از نزديك با مردم مهمان نواز اين شهر ارتباط برقرار كنيد، زبان دوشنبه فارسي تاجيكي است و بسيار نزديك به فارسي ايراني است و برقراري ارتباط با مردم تاجيكستان به راحتي امكانپذير است، در اين مقاله علاوه بر اين كه اطلاعاتي را در مورد بليط هواپيماي دوشنبه ارائه خواهيم داد ساير اطلاعات لازم را نيز در مورد سفر به اين شهر در اختيار شما قرار خواهيم داد.

آشنايي با شهر دوشنبه

اگر بليط هواپيماي دوشنبه را تهيه كرده ايد و يا مي خواهيد تهيه كنيد، بهتر است كه از قبل اطلاعاتي را در مورد اين شهر بدست آوريد تا با اطلاعات كامل در دوشنبه حضور پيدا كنيد، دوشنبه همان طور كه گفته شد پايتخت كشور تاجيكستان و در حدود هشتاد سال پيش يك دهكده كوچك بوده است و علت نامگذاري اين شهر بنام دوشنبه اين بوده است كه در اين محل دوشنبه بازار برگزار مي گرديده است، دوشنبه در آسياي ميانه قرار دارد و اقليم آن خشك است و طبق آخرين سرشماري انجام شده جمعيت دوشنبه نزديك هشتصد هزار نفر بوده است.

آشنايي با شهر دوشنبه

دوشنبه داراي ديدني هاي فراواني است اين شهر در ايام نوروز محل برگزاري جشنوراه هاي مختلفي است و در نوروز مسافران زيادي در آن حضور پيدا مي كنند، در اين شهر مي توانيد از ميدان اسب دواني، باغ گياع شناسي، آب هاي گرم، چشمه معدني، مهمانسراي قره تاغ و ساير موارد بازديد كنيد. هنگامي كه به دوشنبه سفر مي كنيد به نكاتي كه گفته مي شود توجه كنيد تا در سفر مشكل چنداني براي شما پيش نيايد.

  • زبان رسمي در دوشنبه فارسي تاجيكي است.
  • واحد پول در دوشنبه ساماني يا سوموني است
  • پيش شماره تلفن ها در دوشنبه +992 است.
  • شماره پليس، 02 است.
  • شماره آتش نشاني 01 است.
  • شماره اورژانس 03 است.
  • اختلاف ساعت شهر دوشنبه به تهران يك ساعت و نيم است در واقع يك ساعت و نيم جلوتر است.
  • براي خريد يك بطري آب معدني 5 ساماني بايد بپردازيد.
  • براي ميل كردن يك فنجان قهوه 13 ساماناي بايد پرداخته شود.
  • قيمت مك دونالد در دوشنبه تقريبا ارزان است و براي تهيه آن مي توانيد 27 ساماني بپردازيد.

وضعيت آب و هواي دوشنبه

بسياري از كساني كه به دنبال تهيه بليط پروازهاي داخلي و يا خارجي هستند يا مي خواهند بليط هواپيماي دوشنبه را تهيه كنند، به دنبال اين هستند كه در مورد آب و هواي مقصد مسافرتي خود اطلاعاتي را به دست آورند، دوشنبه يك شهري كوهستاني است كه در حصار خشكي قرار گرفته است، در تاجيكستان و به خصوص شهر دوشنبه شاهد بارش فراوان باران هستيم به همين دليل داري منابع آب زياد هم مي باشد، در فصل تابستان آب و هواي دوشنبه گرم است و در زمستان نيز شاهد آ ب و هواي معتدلي هستيم، فصل بهار نيز از آب و هواي مساعدي براي يك سفر توريستي برخوردار است.

بهترين زمان سفر به دوشنبه

يكي از مهم ترين نكاتي كه بايد در همه سفرهاي داخلي و خارجي به آن توجه شود اين است كه چه زماني براي سفر به مقصد مناسب است، اصولا يكي از عواملي كه تعيين كننده زمان سفر مي باشد، شرايط آب و هوايي است، از نظر آب و هوايي دوشنبه در اواخر زمستان و بهار آب و هوايي معتدل دارد كه مي تواند براي سفر بازه زماني مناسبي باشد، اوج مسافرت به تاجيكستان در عيد نوروز است و از آنجا كه در اين كشور عيد نوروز گرامي داشته مي شود و جشن هاي مختلفي برگزار مي شود ايام نوروز يك زمان محبوب براي علاقمندان به گردشگري مي باشد.

فرودگاه بين المللي دوشنبه

فرودگاه بين المللي دوشنبه (Dushanbe International Airport) يكي از فرودگاه هاي قديمي تاجيكستان محسوب مي شود كه پروازهاي زيادي براي آن انجام مي پذيرد. كد ياتا: DYU، ايكائو: UTDD مي باشد، در سوم سپتامبر 2014 پايانه جديدي در اين فرودگاه تاسيس شد كه ظرفيت جابجايي مسافر آن در طول سال 1.5 ميليون نفر مي باشد، بر اساس اطلاعاتي كه در سايت آمار هوايي درج شده است اين فرودگاه دوباند آسفالت به عرض 90 و 27 متر دارد، شركت هاي هوايي مختلفي در اين فرودگاه فعاليت دارند كه از جمله مهم ترين آن ها مي توانيم به موارد ذيل اشاره داشته باشيم:

شركت هواپيمايي پگاسوس اژيا، شركت هواپيمايي جنوبي چين، شركت هواپيمايي اير آستانه، شركت هواپيمايي اويا ترافيك كمپاني، شركت هواپيمايي فلاي دبي، شركت هواپيمايي تركيش ايرلاينز، شركت هواپيمايي نورداستار، شركت هواپيمايي هواپيمايي آسمان، شركت هواپيمايي كام اير، شركت هواپيمايي اس ۷ ايرلاينز، شركت هواپيمايي ازبكستان ايرويز، شركت هواپيمايي اورال ايرلاينز، شركت هواپيمايي يوتي اير اوييشن، شركت هواپيمايي يامال ايرلاينز و…

فرودگاه بين المللي دوشنبه

معرفي ايرلاين هايي كه به شهر دوشنبه پرواز دارند

تعدادي از ايرلاين ها به صورت مستقيم پروازهاي رفت و برگشت به دوشنبه پايتخت تاجيكستان دارند، هواپيمايي ايران آسمان Iran Aseman Airlines يكي از اين هواپيمايي هاست كه در حال حاضر از سوي اين ايرلاين پروازها به دوشنبه انجام نمي پذيرد، يكي ديگر از ايرلاين هايي كه به تاجيكستان پرواز مستقيم رفت و برگشت دارد هواپيمايي تاجيك اير Tajik Air Airlines است كه در روزهاي يكشنبه و چهارشنبه پرواز دارد.

پرواز هاي رفت به دوشنبه

در هفته به طور كلي دو پرواز رفت به صورت مستقيم از تهران به دوشنبه پايتخت تاجيكستان وجود دارد، كه در روزهاي يكشنبه و چهارشنبه ساعت 10.40 دقيقه قبل از ظهر از فرودگاه امام خميني تهران به فرودگاه بين الملي دوشنبه مي باشد، مدت زماني كه اين پرواز معمولا طول مي كشد در حدود دو ساعت و نيم است. اين پرواز توسط هواپيمايي تاجيك اير Tajik Air Airlines است.

پروازهاي برگشت به دوشنبه

در هفته به طور كلي دو پرواز برگشت به صورت مستقيم از دوشنبه پايتخت تاجيكستان به تهران وجود دارد، كه در روزهاي يكشنبه و چهارشنبه ساعت 13.30 ظهر از فرودگاه دوشنبه به فرودگاه امام خميني تهران مي باشد، مدت زماني كه اين پرواز معمولا طول مي كشد در حدود دو ساعت و نيم است. اين پرواز توسط هواپيمايي تاجيك اير Tajik Air Airlines است. در برخي موارد كه تعداد مسافر كم تر يا بيشتر مي شود تاجيك ايرلاين اين برنامه پروازي را تغيير مي دهد ولي برنامه فوق در طول سال برنامه منظمي است.

بليط هواپيماي دوشنبه

براي سفر به دوشنبه پايتخت تاجيكستان، بايد بليط هواپيماي دوشنبه را تهيه كنيد، بليط دوشنبه براي هواپيما از مبدا تهران به سمت مقصد دوشنبه است، در بليط دوشنبه اطلاعاتي از جمله ساعت پرواز، روز پرواز، كلاس پرواز، مبدا و مقصد پرواز و … درج شده است كه هنگام رزرو بليط بايد به جزئيات آن دقت شود تا مشكلي پيش نيايد، مدت زمان پرواز از تهران به دوشنبه دو ساعت و سي دقيقه است كه با توجه به شرايط مختلف از جمله عوامل جوي اين زمان متغيير است. فاصله تهران تا دوشنبه ۱۵۶۱٫۸ كيلومتر است.

خريد و رزرو بليط هواپيماي دوشنبه

اكثر آژانس هاي مسافرتي بليط هواپيماي دوشنبه را براي متقاضيان سفر به دوشنبه عرضه مي كنند با مراجعه به آن ها مي توانيد بليط دوشنبه را تهيه كنيد، پيشنهاد ما اين است كه رزرو بليط دوشنبه را به صورت آنلاين انجام دهيد، رزرو آنلاين بليط دوشنبه موجب مي شود كه در كم ترين زمان ممكن بليط را رزرو كنيد و همچنين نيازي به مراجعه حضوري نيست و شما مي توانيد لحظه به لحظه از تغييرات قيمت بليط هواپيما ارزان دوشنبه آگاهي پيدا كنيد. در سايت ما نيز مي توانيد به صورت آنلاين رزرو بليط دوشنبه تاجيكستان را انجام دهيد، كافي است از كادر تعبيه شد مبدا تهران و مقصد دوشنبه را انتخاب كنيد و بليط را رزرو كنيد و از پرواز به دوشنبه لذت ببريد.

خريد و رزرو بليط هواپيماي دوشنبه

بهترين زمان رزرو بليط هواپيماي دوشنبه

يكي از سوال هاي مهمي كه در مورد خريد بليط هواپيماي دوشنبه پرسيده مي شود اين است كه براي خريد بليط دوشنبه چه زماني بهترين زمان است، دليل پرسش اين سوال اين است كه كم ترين هزينه ممكن براي بليط دوشنبه پرداخته شود، البته اين سوال براي همه پروازهاي داخلي و خارجي مطرح است.

يك قاعده كلي وجود دارد كه در شرايط عادي براي خريد بليط دوشنبه و ساير پروازهاي خارجي 45 تا 50 روز پيش اقدام شود ولي اين براي روزهاي عادي است. در برخي از موارد لازم است كه بليط هواپيماي دوشنبه بسيار زودتر از موعد مقرر خريداري شود در زمان هاي مثل اوج حضور گردشگر و يا ايام تعطيلات لازم است كه 5 الي 6 ماه قبل از سفر بليط دوشنبه رزرو شود.

 در ايام نوروز و ژانويه به سبب تعطيلات مسافران زيادي در دوشتبه حضور دارند اگر مي خواهيد به دوشنبه سفر داشته باشيد به هيچ عنوان خريد بليط را به روزهاي آخر موكول نكنيد كه مجبور خواهيد شد هزينه بيشتري را پرداخت كنيد و حتي ممكن است كه نتوانيد بليط دوشنبه را تهيه كنيد.

مدارك مورد نياز براي تهيه بليط هواپيماي دوشنبه

براي خريد بليط هواپيماي دوشنبه و همچنين بليط هواپيماهاي داخلي و خارجي ممكن است كه هنگام رزرو بليط از شما مداركي خواسته شود زماني كه شما به صورت حضوري براي خريد بليط دوشنبه اقدام مي كنيد امكان دارد از شما كارت ملي و يا شناسنامه خواسته شود، براي خريد آنلاين بليط دوشنبه نيز داشتن گذرنامه كافي است تا با استفاده از آن بتوانيد مشخصات خود و همراهانتان را به صورت دقيق وارد كنيد، البته اگر مشخصات گذرنامه را با جزئيات به ياد داريد نيازي به همراه داشتن گذرنامه هم نيست و فقط لازم است كه يك كارت بانكي عضو شبكه شتاب با رمز دوم داشته باشيد تا بتوانيد بليط هواپيماي دوشنبه را در كم ترين زمان ممكن رزرو كنيد.

قيمت بليط هواپيماي دوشنبه در زمان هاي مختلفه

براي بليط هواپيماي دوشنبه نمي توان نرخ ثابتي را در نظر گرفت، قيمت بليط دوشنبه در بازه هاي زماني مختلف تغيير مي كند، عوامل بسياري هستند كه در تغيير نرخ بليط دوشنبه تاثيرگذار هستند، اولا قيمت بليط پروازهاي سيستمي با قيمت بليط پروازهاي چاتري متفاوت است و قيمت بليط پرواز چارتري معمولا تغييرات زيادي دارد، دوما ايرلاين هاي مختلفي هستند كه براي پرواز به دوشنبه خدمات ارائه مي دهند و قيمت ايرلاين ها با توجه به درجه بندي كه دارند يكسان نيست، زمان سفر به دوشنبه نيز در تعيين قيمت نهايي بليط دوشنبه موثر است، در فصلي كه در دوشنبه مسافر و گردشگر زياد است شاهد قيمت بيشتر در بليط هواپيماي ارزان دوشنبه هستيم در زمان هايي كه مسافر كم تر است قيمت بليط در پايين ترين حد خود قرار دارد، لحظه آخري بودن پرواز، كلاس هواپيما و… نيز از عواملي هستند كه در تغيير قيمت نهايي بليط دوشنبه موثر هستند.

قيمت بليط هواپيماي دوشنبه در زمان هاي مختلفه

نكاتي در مورد بليط هواپيما دوشنبه

در مورد تهيه بليط هواپيماي دوشنبه توجه به نكاتي لازم است تا بعدا با مشكلي روبه رو نشويد:

  • اگر پرواز شما از نوع چارتري باشد، هنگام خريد بليط تصميم قطعي خود را بگيريد، به دليل اين كه بليط هاي پرواز چارتري قابليت كنسل شدن ندارند و هزينه اي به شما عودت نخواهد شد.
  • در هنگام رزرو بليط لحظه آخري دوشنبه به دقت مشخصات خود را وارد كنيد و پيش از ثبت نهايي نيز آن را بررسي كنيد و در آخر نيزاز بليط هواپيماي دوشنبه پرينت گرفته و در فرودگاه به همراه داشته باشيد و در صورت لزوم ارائه دهيد.
  • زماني كه بليط دوشنبه از طرف ايرلاين لغو شود و يا بيش از دو ساعت تاخير داشته باشد به منظور دريافت هزينه كنسلي بليط را به مسئول حاضر در فرودگاه تحويل دهيد تا بر روي آن مهر كنسلي زده شود.
  • اگر شما به هر دليلي تاخير كرديد و به پرواز دوشنبه نرسيديد، بليط هواپيماي دوشنبه شما باطل خواهد شد و هيچ هزينه اي بابت باطلي به شما پرداخت نخواهد شد.
  • در وارد كردن اطلاعات بليط دقت لازم را داشته باشيد در صورتي كه مبدا و مقصد بليط دوشنبه را اشتباه وارد كنيد و بليط هواپيماي دوشنبه را كنسل كنيد مطابق با قوانين كنسلي در مورد عودت وجه عمل مي شود.

هزينه هاي سفر به دوشنبه

اگر مي خواهيد در يك هتل ارزان قيمت در دوشنبه پايتخت تاجيكستان اقامت داشته باشيد مي توانيد براي يك اتاق دو تخته در حدود 25 الي 40 دلار پرداخت كنيد، اگر مي خواهيد در هتل هاي خوب اقامت داشته باشيد بايد مبلغي در حدود 70 الي 150 دلار پرداخت كنيد، براي اقامت در هتل هاي مجلل و لوكس مي توانيد هزينه اي در حدود 200 تا 350 دلار پرداخت كنيد.

دوشنبه تاجيكستان از نظر غذايي تنوع بسيار فراواني دارد و در اين كشور مي توانيد انواع مختلفي از غذاهاي پاكستان، افغانستان و آسياي ميانه را ميل كنيد، تسلط چندين ساله شوروي بر اين منطقه موجب شده است كه بر فرهنگ آشپزي اين منطقه نيز تاثيرات فرهنگ روسي آشكار شود، در رستوران هاي محلي اگر بخواهيد غذا بخوريد مي توانيد با پرداخت يك الي دو دلار اين كار را انجام دهيد، اگر به دنبال اين هستيد كه در يك رستوران خوب غذا بخوريد با پرداخت چيزي در حدود چهار دلار امكانپذير است، در رستوران هاي شيك دوشنبه نيز قيمت غذاها بيش از ده دلار مي باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.