بليط هواپيماي سامويي

۸ بازديد

بليط هواپيماي سامويي

با تهيه بليط هواپيماي سامويي به جزيره اي كه نزديك به تايلند است خواهيد رفت. در واقع سامويي، سومين جزيره از نظر بزرگي در اين كشور است و در سواحل شرقي قرار گرفته است. اين جزيره حدود 50 هزار نفر جمعيت دارد و با اين حال توريست هاي فراواني دارد. در اين مقاله به بررسي بليط هواپيماي سامويي و اطلاعاتي در اين زمينه خواهيم پرداخت تا سفر خاطره انگيزي را با تهيه اين بليط براي خود رقم بزنيد.

آشنايي با جزيره سامويي

سامويي سواحل بهشتي گونه و زيبايي دارد كه داراي صخره هاي مرجاني هستند. سامويي در توليد نارگيل بسيار قوي است و در اين زمينه صنعتي قوي دارد. اين شهر هر ساله بيش از 1.5 ميليون نفر گردشگر دارد كه از آن ديدن مي كنند و به تماشاي جاذبه هاي آن مي پردازند. توريست ها علاقه زيادي به سامويي دارند و در سواحل آرام آن به استراحت مي پردازند. سامويي به دليل وجود سواحلش، جزيره اي آرام بخش نام گرفته است.

كلمه سامويي به زبان تايلندي پناهگاه ايمن معني مي شود كه براي اين جزيره نام بسيار مناسبي است، برخي از بوميان آن را به عنوان جزيره نارگيل نيز مي شناسند. برخي مردم آن به دليل وجود توريست ها به زبان انگليسي صحبت مي كنند. جزيره سامويي اداره اي خودگردان دارد و ساعت رسمي آن از ايران دو ساعت و نيم عقب تر است. پيش شماره سامويي 77 است و شماره آتش نشاني آن 199 و شماره پليس 191 مي باشد. دين رسمي مردم تايلند ترواده است كه از شاخه هاي بودايي مي باشد و جالب است بدانيد دومين دين پرطرفدار در اين كشور اسلام است كه حدود 4 درصد مي باشند. مساحت جزيره سامويي 228.7 كيلومتر مربع است و از جنوب بانكوك 700 كيلومتر فاصله دارد.

آشنايي با جزيره سامويي

شرايط آب وهوايي سامويي

دو فصل در سامويي وجود دارد كه يكي گرم و استوايي و ديگري باراني است. فصل بارندگي اين شهر از مي تا نوامبر خواهد بود اما به صورت كلي بيشتر آب و هواي خشك را در اين شهر شاهد هستيم. فصل باران سامويي بيشتر محدود به ماه نوامبر خواهد بود. عاملي كه سبب شده است، سامويي از باران هاي موسمي شديد در امان باشد اين است كه در بخش مناسبي از خليج تايلند قرار گرفته است.

بهترين زمان براي سفر به سامويي

بهترين زمان براي پرواز به سامويي آذرماه تا خرداد ماه است كه هواي خنكي در آن وجود دارد و امكان گشت و گذار براي شما به راحتي فراهم خواهد شد. در اين ماه ها باران هاي موسمي وجود نداشته و در نتيجه موجب آزار مسافران نخواهد شد. البته برخي از مسافران به دلايلي ممكن است سفر در ماه هاي ديگر را ترجيح دهند. در سه ماه زمستان در سامويي هوا خنك است و آب و هوايي بهاري دارد اما هوا داراي رطوبت بالايي است. در فصل تابستان هواي گرم و مرطوبي را تجربه خواهيد كرد و به حمام آفتاب مي توانيد بپردازيد.

فرودگاه شهر سامويي

فرودگاه سامويي با كد ياتا USM فرودگاهي همگاني و باربري است كه يك باند فرود آن آسفالت است. طول باند فرودگاه سامويي 2060 كيلومتر است و در كشور تايلند واقع شده است. فرودگاه سامويي از سطح دريا 20 متر ارتفاع دارد و موقعيت آن قسمت شمالي جزيره است كه در مجاورت ساحل بوفوت قرار گرفته است. شروع ساخت اين فرودگاه در سال 1982 بوده است و افتتاح آن مربوط به سال 1989 مي باشد. اين فرودگاه از جانب خطوط هوايي بانكوك اداره شده و آغاز خطوط بين المللي آن در سال 2008 بوده است. با تهيه بليط سامويي در اين فرودگاه به زمين خواهيد نشست.

معرفي شركت هاي هواپيمايي جهت خريد بليط سامويي

ايرلاين هاي مختلفي پرواز به سامويي را انجام مي دهند كه خدمات هر يك متفاوت خواهد بود. در هنگام خريد بليط سامويي نوع ايرلاين بر قيمت بليط اثر خواهد گذاشت. با توجه به بودجه اي كه داريد ايرلاين مناسب را مي توانيد خريداري نماييد. كيفيت هر ايرلاين متفاوت بوده و در بازه زماني معيني مسافر را به تايلند خواهد رساند. انواع ايرلاين ها چون قطر ايرويز، ايرفلوت روسيه، جنوب چبن، گلف اير بحرين و آذربايجان پروازهاي سامويي را انجام مي دهند.

معرفي شركت هاي هواپيمايي جهت خريد بليط سامويي

بهترين زمان براي رزرو و خريد بليط هواپيماي سامويي

بهترين زمان براي رزرو بليط هواپيماي سامويي، فصل هاي كم گردشگر است كه قيمت بليط مناسب باشد و سفر ارزاني بتوانيد داشته باشيد. اوايل هفته و روزهاي غير مناسبتي، زمان هاي مناسبي براي رزرو بليط هستند. با خريد بليط سامويي در روزهاي كم گردشگر، سفر ارزاني در پيش خواهيد داشت و مي توانيد با بودجه اي پايين سفر به سامويي را تجربه كنيد.

براي تهيه بليط هواپيماي سامويي به صورت اينترنتي مي توانيد اقدام كنيد. با مراجعه به سايت، بليط هواپيماي سامويي را به صورت آنلاين مي توانيد رزرو كنيد. براي اين منظور ابتدا بايد مبدأ و مقصد را مشخص كنيد كه مبدأ شهر محل زندگي و يا شهري است كه قصد داريد پرواز را از آنجا آغاز كنيد و مقصد نيز سامويي خواهد بود. بايد يك طرفه يا دو طرفه بودن بليط سامويي را نيز مشخص كنيد و تعداد مسافران و نوع آن ها را تعيين كنيد. نوع مسافر كه بزرگسال، كودك و يا نوزاد مي باشد در نرخ بليط سامويي تأثيرگذار است. با زدن گزينه جستجو ليستي از انواع بليط هواپيماي سامويي به نمايش در خواهد آمد كه هر كدام شامل جزئياتي چون قيمت، نوع ايرلاين و ساعت حركت هستند. اين امكان وجود دارد كه بليط هواپيماي سامويي را بر اساس نوع ايرلاين يا قيمت جستجو كنيد، بدين گونه در زمان كمتري بليط هواپيما سامويي مورد نظر خود را پيدا خواهيد كرد. در هنگام تهيه بليط نوع پرواز كه مستقيم يا با توقف باشد را مشخص كنيد.

مدارك لازم براي خريد بليط هواپيماي سامويي

براي تهيه بليط سامويي نياز به مدارك شناسايي چون كارت ملي و شناسنامه خواهيد داشت. در صورت خريد اينترنتي امكان خريد بليط هواپيماي سامويي به صورت راحت تري وجود خواهد داشت. كارت ملي را در فرودگاه همراه خود ببريد تا در صورت لزوم از آن استفاده كنيد. سعي كنيد يك ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشيد و به گيت مسافران برويد.

قيمت بليط هواپيماي سامويي در فصل هاي مختلف سال

قيمت بليط سامويي در فصل بهار

در اواخر فصل زمستان و فصل بهار، سامويي با آب و هواي گرمي رو به رو خواهد شد و ممكن است ميانگين دما به 35 درجه سانتي گراد نيز برسد. با اين حال گردشگران بسياري سفر در فصل بهار را انتخاب مي كنند و فصل محبوبي براي سفر خواهد بود. قيمت بليط سامويي در اين فصل هم چنان بالا است و با كاهش چنداني روبه رو نخواهد شد.

قيمت بليط هواپيماي سامويي در فصل تابستان

در فصل تابستان نيز گردشگران كمي به دلايل شرايط آب و هوايي نامساعد به سامويي سفر مي كنند، از اين رو قيمت بليط سامويي در اين فصل كاهش مي يابد و مي توان سفر ارزاني داشت. در اين فصل با بارندگي و طوفان رو به رو خواهيم بود كه گردش را با مشكل روبه رو خواهد كرد.

قيمت بليط هواپيماي سامويي در فصل پاييز

در فصل پاييز با طوفان هاي سيل آسا و بارندگي هاي موسمي همراه خواهيد شد، از اين رو مردم علاقه زيادي به سفر به سامويي در اين فصل ندارند. در اين فصل قيمت بليط هواپيماي سامويي با كاهش زيادي رو به رو مي شود و مي توان سفر ارزان تر را در فصل پاييز تجربه كرد. در اين فصل گردشگران كمي به سامويي سفر مي كنند كه سبب كاهش هزينه ها در بسياري از موارد خواهد شد.

قيمت بليط هواپيماي سامويي در فصل زمستان

فصل زمستان زمان مناسبي از نظر شرايط آب و هوايي مي باشد. زيرا هوا خنك است و گردشگران زيادي در اين فصل به سامويي سفر مي كنند. شرايط مساعد سفر در اين فصل، باعث شده است قيمت بليط هواپيماي سامويي با افزايش روبه رو شود زيرا گردشگران زيادي در اين ماه ها به سامويي سفر خواهند داشت.

نكاتي كه در هنگام تهيه بليط هواپيماي سامويي بايد بدانيم

براي تهيه بليط هواپيما سامويي در زمان مناسب اقدام كنيد تا از آفرها و تخفيفات آن بهره مند شويد، امكان خريد بليط سامويي به صورت چارتري و سيستمي وجود دارد. قيمت بليط ها در فصل هاي كم گردشگر كاهش مي يابد پس مي توانيد در اين زمان ها براي تهيه بليط اقدام كنيد. در نوع بليط چارتري امكان كنسل كردن بليط وجود ندارد و با جريمه هاي زيادي همراه است اما در نوع سيستمي اين امكان وجود دارد كه بليط خود را طبق قوانين هواپيمايي كنسل كنيد. بليط چارتري معمولاً از جانب آژانس هاي مسافرتي براي ارائه به مسافران در تورها خريداري مي شود. اگر فكر مي كنيد احتمال كنسل كردن بليط هواپيماي سامويي براي شما وجود دارد، سعي كنيد نوع سيستمي آن را خريداري نماييد تا مجبور به پرداخت جريمه سنگين نباشيد.

شرايط اقامت در تور سامويي

واحد پول در سامويي بات تايلند است و مردم آن به زبان تايلندي صحبت مي كنند. اگر تمايل داريد در طول اقامت تان در سامويي، به همه جاي آن دسترسي داشته باشيد، بهتر است در هتلي در مركز جزيره اقامت داشته باشيد. منطقه Chaweng در سامويي به نقاط مختلفي دسترسي دارد اما سر و صداي اطراف آن زياد است. اگر به دنبال اقامت در مكاني آرام هستيد، منطقه Lamai در سامويي محل مناسبي خواهد بود. اما ايرادي كه دارد اين است كه رسيدن به مركز شهر از اين منطقه زمان بيشتري لازم خواهد داشت و هزينه تاكسي بيشتر خواهد بود. بعد از اين كه به فرودگاه رسيديد با تاكسي قادر خواهيد بود به هر جايي كه تمايل داريد برويد يا به سمت هتل رزرو شده خودتان روانه شويد. در هر صورت با مذاكره با راننده ها قادر خواهيد بود مبلغي معين پرداخت نماييد. بهتر است بدانيد مردم تايلند حساسيت مذهبي زيادي دارند كه دانستن آن در سفر خالي از لطف نيست.

شرايط اقامت در تور سامويي

جاذبه هاي ديدني و تفريحي تور سامويي

باغ پروانه در سامويي

يكي از نقاط گردشگري سامويي باغ پروانه ها است كه پروانه هايي ناياب و زيبا در آن نگهداري مي شوند. هم چنين انواع آبزيان و حشرات در اين باغ نگهداري مي شوند كه كمياب هستند. باغ پروانه ها واقع در يك سراشيبي ملايمي است و با تهيه بليط هواپيماي سامويي قادر به بازديد از آن خواهيد بود. با قدم زدن در اين پارك احساس قدم زدن در جنگلي بكر را خواهيد داشت.

نمايش ميمون هاي سامويي

سالن نمايشي در خيابان اصلي سامويي قرار دارد كه موقعيت آن پشت ساحل بوفوت است. در اين سالن تردستي و نمايش هايي با ميمون ها اجرا مي شود كه براي اكثر افراد مخصوصاً كودكان لذت بخش است. بخش اصلي صنعت نارگيل در اين جزيره ميمون هاي سامويي هستند زيرا در جمع آوري نارگيل ها كمك بسياري به كشاورزان مي كنند. تئاتري كه از ميمون ها در اين سالن برگزار مي شود، بسيار جالب و مهيج است و جمع آوري نارگيل ها را نيز به نمايش مي گذارند. اين سالن مجاور ساحل چي وانگ است و روزي سه نوبت برپا مي شود. با خريد بليط هواپيماي سامويي اين نمايش را از دست ندهيد.

باغ هاي بودا در سامويي

باغ بودا كه موقعيت آن ساحل لاماي است، از جاذبه هاي سامويي است و براي رسيدن به آن دو مسير متفاوت پيش روي تان خواهد بود. يكي از مسيرها به صورت سنگ فرش شده و هموار است و ديگري مسيري در دل دره ها و جنگل هاي وحشي است كه ناهموار است و بايد از رودخانه و كوه ها بگذريد. با توجه به اينكه هر شخص چه روحيه اي دارد يكي از اين دو مسير را براي رسيدن به باغ بودا مي تواند انتخاب كند. جذابيت هايي كه در مسير دوم وجود دارد سبب مي شود بسياري از توريست ها آن را انتخاب كنند و در راه از مناظر طبيعي لذت ببرند. با خريد بليط سامويي به سمت اين باغ هاي جذاب برويد و مسيري كه دلخواهتان است را انتخاب كنيد.

پارك ملي دريايي سامويي

يكي از جاذبه هاي سامويي پارك ملي آن است كه متشكل از 42 جزيره است و با ساير جزاير از لحاظ جغرافيايي تفاوت دارد. اين پارك آبي به دليل فشار آب، شكل هاي زيبايي دارد و سواحل زيادي در آن به چشم مي خورد. مشخصه ديگر اين پارك حيوانات خاصي از جمله سمور آبي، ميمون دم دراز آسيايي، عقاب دريايي و … هستند كه ماه مارس تا اكتبر زمان مناسبي براي بازديد از اين پارك و حيواناتي كه در آن وجود دارد، خواهد بود.

پارك ملي دريايي سامويي

صخره هاي پدربزرگ و مادربزرگ سامويي

اين جاذبه در ارتباط با زوج مسني است كه در ساحل لاماي غرق شده و جسد آن ها به ساحل آمده است و موجب تشكيل صخره هايي شده است. با خريد بليط هواپيماي سامويي جهت بازديد از صخره ها بايد از ساحل لاماي بگذريد و به طرف جنوب و سمت چپ برويد.

مزرعه مارهاي سامويي

يكي از جاذبه هاي خاص سامويي مزرعه مارها است كه در جنوب اين جزيره است و دو بار در روز در آن نمايش برپا مي شود. يكي از آن ها در ساعت 11 صبح و ديگري 2 بعدازظهر برپا مي شود و گردشگران بسياري را به خود جذب مي كند. با خريد بليط هواپيماي سامويي بازديد از اين مزرعه را از دست ندهيد.

مزرعه كروكوديل هاي سامويي

يكي از جاذبه هاي سامويي مزرعه كروكوديل ها است كه علاوه بر اين حيوان مار، مارمولك و ميمون نيز در آن ديده مي شود. بخش مهيج نمايش در اين مزرعه افرادي هستند كه تعليم ديده اند تا سرشان را وارد دهان كروكوديل كنند و البته بدون هيچ آسيبي بيرون آورند. گونه هاي متنوعي از حلزون و مار نيز در اين مزرعه وجود دارد كه با تهيه بليط سامويي از آن ها مي توانيد بازديد داشته باشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.