وقت سفارت اسپانيا

۱۱ بازديد

اطلاعات مهم درباره وقت سفارت اسپانيا

تعيين وقت سفارت اسپانيا از خدمات ارائه‌شده مجموعه ما است. در اين قسمت مجموعه ما تمامي تلاش خود را كرده است تا همه نكات مهم و كليدي موردنياز شمارا براي دريافت وقت سفارت اسپانيا در اين مطلب عنوان كنيم و شمارا از خواندن مطالب ديگر در اين رابطه بي‌نياز كنيم. بايد ذكر كرد كه تمامي مدارك موردنياز گفته‌شده در اين پست براي تعيين وقت سفارت شما الزامي و در راستاي انجام امور شما بدون كم‌وكاست هست پس بسيار بجاست كه آن‌ها را جدي بگيريد.

اطلاعات مهم درباره وقت سفارت اسپانيا

تعيين وقت سفارت اسپانيا

امروزه همه مي‌دانند كه براي سر به كشورهاي اروپايي چه حوزه شين گن و چه كشورهايي كه عضو پيمان شين گن نيستند موظف به اخذ ويزا هستيد. در رابطه با كشورهاي اروپايي بايد گفت كه بايد چند رو پيش از سفر خود درخواست اخذ ويزا دهيد و براي اخذ ويزا بايد ابتدا از سفارت كشور موردنظرتان درخواست وقت سفارت كنيد. در همين راستا بران شديم تا تمامي نكات و مراحل دريافت وقت سفارت اسپانيا را براي شما متقاضيان عزيز عنوان كنيم تا بتوانيد بدون بروز مشكل و در حداقل زمان اقدام به اخذ ويزا كنيد و سفري خوش و آسوده را تجربه كنيد. لازم به ذكر است كه ويزا انواع مختلفي دارد كه بسته به هدف سفر شما به چند دسته تقسيم مي‌شود كه در ادامه‌ي اين متن به معرفي تك‌تك آن‌ها و كاربردشان مي‌پردازيم

  • ويزاي توريستي كشور اسپانيا.
  • ويزاي تجاري و يا ويزاي كار كشور اسپانيا.
  • ويزاي ترانزيت فرودگاهي در اسپانيا.
  • ويزاي ترانزيت دريايي كشور اسپانيا.
  • ويزاي براي اعضاي خانواده و شهروندان اتحاديه اروپا يا حوزه اقتصادي اروپا (كه شامل پدر و مادر و فرزندان مي‌شود ) در كشور اسپانيا.
  • ويزاي دانشجويي  اسپانيا.
  • ويزاي اقامت اسپانيا.
  • ويزاي ساير موارد.

محل سفارت اسپانيا در تهران

محل سفارت اسپانيا در تهران است ، همان‌طور كه پيشتر گفته شد پيش از مراجعه به سفارت بايد نسبت به اخذ وقت سفارت اسپانيا اقدام كرده و با تمامي مدارك به سفارت مراجعه كنيد. يكي از نكات مهم و ضروري كه بايد به آن توجه كنيد اين است كه بهترين كار تهيه مدارك جداگانه به تعداد اشخاصي كه نياز به ويزا براي سفر خوددارند به‌طور مثال پر كردن فرم به تعداد متقاضي و تهيه پاسپورت‌هاي مجزا براي اشخاص متقاضي دريافت ويزا از نكات الزامي دريافت ويزا هست.

گفتني است كه هزينه تهيه ويزا چيزي در حدود 60 تا 76 يورو هست كه بدون واسطه و مستقيم به مسئولين سفارت پرداخت مي‌شود و بدون استرداد هست. بايد بدانيد كه سفارت اسپانيا يكي از ادارات رسمي كشور اسپانيا در كشور ما هست و پيش از حضور در اين سفارت درخواست وقت سفارت اسپانيا دهيد و مدارك خود را به‌صورت كامل و بدون نقص به همراه داشته باشد تا در مراحل اخذ ويزاي خود وقفه و خللي ايجاد نشود.  توصيه ما به شما اين است كه براي اين كار و بخصوص تعيين وقت سفارت اسپانيا از طريق مراكز فعال در اين زمينه و متخصصان اين امر اقدام كنيد . همچنين شما از طريق مطالب اين سايت مي‌توانيد بدون مشكل مراحل مربوط به‌وقت سفارت اسپانيا و اخذ ويزاي اسپانيا را انجام دهيد.

محل سفارت اسپانيا در تهران

ويزاي توريستي كشور اسپانيا

ويزاي توريستي در كل در مورد كشورهاي عضو شين گن صدق مي‌كند كه جهت سفر گردشگران به‌صورت تفريحي و توريستي به كشورهاي شينگن هست، مدت اين ويزاي حداكثر 90 روز بوده و با مراجعه به سفارت كشور موردنظر مي‌توانيد ويزاي توريستي را اخذ كنيد.

قيمت و هزينه ويزاي توريستي اسپانيا

بايد بدانيد كه در مورد هزينه اين نوع از ويزا بايد گفت كه بستگي بسياري به زمان اخذ ويزاي دارد اما در اين زمان هزينه اخذ اين ويزا براي افراد بالغ 76 و براي كودكان 6 تا 12 چيزي در حدود 51 يورو هست.

مدارك موردنياز براي دريافت ويزاي توريستي كشور اسپانيا

همان‌طور كه گفته شد و مي‌دانيد براي اخذ ويزاي اسپانيا بايد مداركي را تهيه و تكميل نماييد و مراحلي را انجام دهيد كه تعيين وقت سفارت اسپانيا يكي از مهم‌ترين آن‌هاست.

  • تعيين وقت از سفارت اسپانيا.
  • رزرو هتل موردنظرتان.
  • فرم تكميل‌شده براي اخذ ويزاي اسپانيا.
  • سه قطعه عكس كاملاً رنگي و با زمينه سفيد (عمر عكس نبايد بيش از 6 ماه باشد).
  • بليت هواپيماي اسپانيا.
  • يك عدد فيش حقوقي مربوط به مسافر.
  • پرينت حساب بانكي مسافر همراه با مهر  و امضاي بانكي ( ترجمه‌شده به انگليسي).
  • تهيه بيمه مسافرتي.
  •  نامه‌اي مبني بر اشتغال مسافر به كار.

مدارك موردنياز براي دريافت ويزاي توريستي كشور اسپانيا

لازم به ذكر است براي دانشجويان محترم نامه اشتغال به تحصيل و كپي كارت شناسايي الزامي است. جهت انجام تمامي موارد به‌صورت درست به شما پيشنهاد مي‌شود تا كمي زودتر از برنامه جهت تعيين وقت سفارت اسپانيا اقدام كرده تا ناهماهنگي در برنامه سفر شما رخ ندهد.

نكته قابل‌ذكر در اين قسمت اين هست كه دانشجويان موظف به تهيه كپي مدرك اشتغال به تحصيل و كپي كارت شناسايي هستند . براي جلوگيري از بروز مشكل بهتر است كه كمي پيش از سفر خود نسبت به تعيين وقت سفارت اسپانيا و تهيه مدارك اقدام كنيد تا با محدوديت زماني مواجه نشويد.

 

ويزاي تجاري و يا كاري (بيزانس- Business)

بنابر اطلاعاتي كه در سايت سفريتو ذكرر شده، يكي از نكات اصلي در ويزاي كاري يا تجاري  اين است كه در صورت اخذ ويزاي توريستي شما فقط 90 روز اجازه حضور در كشور اسپانيا راداريد اما در مورد ويزاي كاري اين مورد صادق نيست و اين نوع ويزا نيز از طريق سفارت اسپانيا اقدام كنيد.

مدارك موردنياز براي دريافت ويزاي تجاري كشور اسپانيا 

همان‌طور كه منطق حكم مي‌كند مي‌دانيم كه ويزاي تجاري براي بزرگ‌سالان هست و هزينه دريافتان چيزي در حدود 76 يورو هست و همان‌طور كه گفته شد مستقيماً به سفارت يا نمايندگان تعيين‌شده سفارت پرداخت مي‌شود كه با توجه به زمان درخواست ويزاي تجاري مي‌تواند تغيير كند. به خاطر داشته باشيد كه اين نوع ويزا نيز مداركي مشابه به مدارك ويزاي توريستي دارد و مي‌توانيد به‌راحتي اين نوع ويزاي را از سفارت دريافت كنيد .

لازم به ذكر بوده كه پس از تعيين وقت سفارت اسپانيا و تهيه و كامل كردن مدارك موردنياز و تحويل آن به سفارت ، كاركنان سفارت نسبت به تائيد صلاحيت متقاضي اقدام مي‌كنند و اين پروسه در حدود 21 روز كاري به طول مي‌انجامد به همين دليل است كه ما بر روي زمان‌بندي براي گرفتن وقت سفارت اسپانيا تأكيدداريم.

ويزاي اعضاي خانواده در اسپانيا براي شهروندان اتحاديه اروپا

اين نوع ويزا مخصوص اشخاصي است كه فردي از اعضاي خانواده خود را در اسپانيا دارند و با دعوت‌نامه رسمي اعضاي خانواده خود اقدام به اخذ ويزاي اسپانيا مي‌كنند. به خاطر داشته باشيد كه اخذ اين نوع ويزا فقط با دعوت‌نامه از سوي اعضاي خانواده امكان‌پذير است.

ويزاي ترانزيت فرودگاهي كشور اسپانيا

و اما ويزاي ترانزيت ، همان‌طور كه از نامش پيداست مختص كساني است كه تنها قصد عبور از كشور اسپانيا را داشته و حق خروج از فرودگاه را نداند ، البته اين نوع ويزا بيشتر براي حمل‌ونقل كالاها از مسير هوايي كشور و يا توقف بالاجبار در كشور اسپانياست. با توجه به مطالب گفته‌شده متقاضيان سفر به اسپانيا مي‌توانند با تعيين وقت سفارت اسپانيا از پيش و با تهيه و تكميل مدارك موردنياز با مراجعه به سفارت اسپانيا اقدام به دريافت ويزاي اسپانيا كنند.

ويزاي ترانزيت دريايي كشور اسپانيا 

ويزاي ترانزيت دريايي اين اجازه را به دريافت‌كننده خود مي‌دهد تا به مدت پنج روز در محدوده شين گن كشور اسپانيا تردد كند و يا حمل‌ونقل كالاي دريايي خود را انجام دهيد ، همان‌طور كه از نوع اين ويزاي پيداست اخذ اين نوع ويزا براي سفرهاي توريستي توصيه نمي‌شود و كاملاً غيرمعقول هست. با ذكر تمامي اين نكات شما مي‌توانيد با تعيين نوع ويزاي موردنياز و تعيين وقت سفارت اسپانيا و تكميل مدارك به سفارت مراجعه كنيد و مراحل اخذ ويزاي اسپانيا را تكميل كنيد.

ويزاي پزشكي كشوراسپانيا

ويزاي پزشكي براي كساني است كه معالجه بيماري آن‌ها مشروط به حضور در بيمارستان‌هاي كشور اسپانياست و براي اخذ اين نوع ويزا نياز به ترجمه مدارك پزشكي و بيمارستاني بيمار در ايران راداريد. نكته مهم در مورد اين نوع ويزاي اين است كه شما بايد مداركي مبني بر تعيين وقت كلينيك در اسپانيا داريد كه مواد آن بايد كاملاً هماهنگ شده باشد و اين نوع ويزا نيز نياز به تائيد سفارت اسپانيا دارد.

ويزاي پزشكي كشوراسپانيا

ويزاي شينگن كشور اسپانيا 

ويزاي شين گن از پرطرفدارترين ويزاي تا در آسياست . ويزاي شين گن مختص كشورهاي عضو پيمان شين گن است كه براي دريافتان در مورد كشور اسپانيا بايد بعد از تعيين وقت سفارت اسپانيا با تمامي مدارك خود بدون كم‌وكاست به سفارت مراجعه كرده و پس از تعيين صلاحيت شما ويزاي براي شما صادر مي‌شود. به‌طوركلي ويزاي اسپانيا به چهار گروه A , B , C  و D تقسيم‌بندي شده كه بسته به هدف سفر شما هركدام ويژگي‌هايي دارند.

ويزاي نوع A : در اين نوع ويزاي شما مجاز به گذر از كشور اسپانيا هستيد و مجاز به خارج شدن از فرودگاه و منطقه شين گن نيستيد.

ويزاي نوع B  : ويزاي اسپانيايي كه 3 ماه به شما اجازه ورود و خروج از اسپانيا را مي‌دهد.

ويزاي نوع C : اين نوع ويزا، ويزاي توريستي است كه با داشتن آن مي‌توانيد 90 رو زد اسپانيا به گردشگري بپردازيد.

ويزاي نوع D : اين نوع ويزا ويزايي است كه مورداستفاده تجار است. دارندگان اين ويزا اجازه چندين بار ورود و خروج از اسپانيا رادارند.

شرح مدارك موردنياز براي گرفتن وقت سفارت اسپانيا و دريافت ويزا 

هركسي كه قصد اخذ ويزاي اسپانيا را دارد بايد پيش از آن نسبت به اخذ وقت سفارت اسپانيا اقدام كرده و زمان‌بندي درست را براي تعيين اين وقت كنيد تا دچار مشكل و كمبود وقت نشويد . براي وقت سفارت اسپانيا فوري ، بايد مداركي را تهيه كنيد كه در ادامه به ذكر آن‌ها مي‌پردازيم:

  • اصل گذرنامه با حداقل شش ماه اعتبار دو عدد كپي از صفحه نخست گذرنامه.
  • از تمام صفحه‌هاي شناسامِ كپي تهيه كنيد.
  • عكس 3 * 4 (عمر عكس بايد حداكثر 6 ماه باشد،رنگي،تمام‌رخ، پس‌زمينه سفيد).
  • كپي سند مالكيت از تمام صفحات كه به نام مسافر است.
  • تهيه تمكن مالي كه از بانك صادرشده به همراه ريز پرينت شش ماه آخر حساب‌جاري.
  • كپي قراردادهاي سپرده‌هاي كوتاه‌مدت يا بلندمدت براي متقاضياني كه حساب‌هاي سپرده دارند.
  • پرينت 6ماه آخر حساب بانكي كه روي سربرگ انگليسي بانك و مهرشده است.
  • مدارك شغلي دانشجويان و اعضاي هيئت‌علمي دانشگاه‌ها: كارت بين‌المللي دانشجويي يا كپي از حكم استخدامي عضو هيئت‌علمي دانشگاه.
  • كپي آخرين حكم كارگزيني و فيش حقوقي شش ماه آخر مختص كارمندهاي بخش دولتي.
  • براي كارمندهاي بخش خصوصي يك گواهي اشتغال به كار كه ترجمه‌شده به زبان انگليسي است.
  • كسبه : يك كپي از جواز كسب و يا كارت بازرگاني.
  • يك كپي از گذرنامه فعلي و ويزاهاي قبلي (آمريكا –كانادا –شن گن –سوئيس –انگليس –استراليا).
  • ضمانت‌نامه بانكي حداقل 25 ميليون تومان (بابت هر نفر) ترجمه مدارك به انگليسي بايد باشد و مهرو امضاي رسمي بانك باشند.
  • اصل بليت هواپيما يا رزرواسيون قطعي رفت‌وبرگشت به مقصد اسپانيا.
  • رسيد رزرو هتل در يك يا چند شهر اسپانيا براي كل مدت اقامت.
  • بيمه مسافرتي الزامي بوده.

شرح مدارك موردنياز براي گرفتن وقت سفارت اسپانيا و دريافت ويزا 

كشور اسپانيا 

اسپانيا كه در جنوب غربي اروپا واقع‌شده از كشورهاي زيبا و جذاب كه سالانه پذيراي گردشگران بسياري است. مساحت اين كشور در حدود ۵۰۴۷۸۲ است كه فقط  درصد آن از آب تشكيل‌شده است. طبق آمارگيري‌هاي اخير اين كشور  ميليون نفر جمعيت دارد. پايتخت آن مادريد و واحد پول آن يورو است. سفر به اسپانيا بدون شك خاطره‌انگيز خواهد بود. ما در اين مطلب قصد داريم تا در مورد تعيين وقت سفارت اسپانيا و مراحل دريافت ويزاي آن توضيح دهيم. حكومت اسپانيا مبني بر دموكراسي و با مجلس و قوانين پادشاهي اداره مي‌شود. اقتصاد اين كشور نوزدهمين اقتصاد توسعه‌يافته و بزرگ دنياست. اسپانيا يكي از متحدين و عضو پيمان شين گن است كه براي سفر به آن نياز به اخذ ويزاي شين گن داريد و با مراجعه به سفارت در وقت سفارت اسپانيا تعيين‌شده خود  مي‌توانيد مراحل دريافت ويزا را به اتمام برسانيد.

اقليم و آب‌وهواي كشور اسپانيا 

شناخت وضعيت آب‌وهوايي كشوري كه قصد سفر به آن راداريد به شما كمك مي‌كند تا سفري راحت و بدون مشكل داشته باشيد . در مورد اسپانيا  با دارا بودن دشت‌هاي وسيع و كوهستان‌هاي زيبا و مرتفع داراي متنوع‌ترين آب‌وهوا در ميان كشورهاي اروپايي است .در گرم‌ترين وقت سال بيشترين درجه هوا كه به ثبت رسيده 47 درجه و كمترين منفي 32 درجه بوده است. بهار در اسپانيا مطلوب‌ترين شرايط آب‌وهوايي و زيباترين فصل سال در اسپانياست ازاين‌رو به بهترين زمان سفر به اين كشور معروف شده است.

مذهب و مردم كشور اسپانيا 

شايد گفتن اين حرف براي شما توريست تا بخصوص ما ايراني تا جالب باشد كه اين كشور از گذشته به سرزمين شيعه شهره بوده است و نان آندلس به اين سرزمين بازمي‌گردد. اين كشور متمدن و بسيار غني در قاره اروپا داراي مردمي مهمان‌نواز و بسيار مهربان خون گرم است كه سالانه پذيراي 50 ميليون گردشگر هست

مردم اسپانيا به اداي آداب مذهبي خود بسيار پايبند نيستند و چيزي بيش از 59 درصد مذهبيان اين كشور بسيار كم به كليسا مي‌روند ، اما اين مطلب به اين معني نيست كه مردم مقيد و مذهبي در اين كشور وجود ندارند مردم بسياري به مسيحيت و احياي كليسا و مراسم‌هاي مذهبي خود پايبند و مقيد هستند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.