وقت سفارت ايتاليا

۱۲ بازديد

اطلاعاتي درباره وقت سفارت ايتاليا

براي اخذ هر نوع از ويزاهاي توريستي ، تجاري و تحصيلي نياز به تعيين وقت سفارت ايتاليا داريد. براي اخذ ويزا بايد مداركي تهيه و تكميل شود كه از مهم‌ترين آن‌ها به فرم آنلاين مي‌توان اشاره كرد كه در روز وقت سفارت ايتاليا بايد همراه مدارك ديگر تسليم سفارت شود.

تعيين وقت سفارت ايتاليا

چنانچه قصد سفر به كشور توريستي ايتاليا راداريد بايد اقدام به اخذ ويزاي ايتاليا كنيد كه اين خود مستلزم دريافت وقت سفارت ايتاليا مي‌باشد. وقت سفارت ايتاليا براي مصاحبه حضوري و انجام انگشت‌نگاري از شخص مصاحبه‌كننده صورت مي‌گيرد. بعد از گرفتن وقت سفارت ايتاليا شما بايد به محل كنسولگري كه در خيابان نوفل لشاتو واقع است مراجعه كنيد و مدارك خود را تحويل دهيد.

با توجه به اينكه به‌احتمال‌زياد قريب به 60 روز طول مي‌كشد تا پاسخ درخواست تعيين وقت سفارت ايتاليا براي شما مشخص شود ، توصيه مي‌شود كه زودتر نسبت به تعيين وقت سفارت ايتاليا اقدام كنيد. به علت اينكه در اين مرحله ممكن است با مشكل مواجه شويد و از روند كارآگاه نيستيد بهتر است از طريق آژانس‌هاي گردشگري اقدام كنيد و مدارك خود را براي پيگيري كار به آن‌ها ارائه دهيد

تعيين وقت سفارت ايتاليا

توصيه‌اي جهت اخذ وقت سفارت ايتاليا

متقاضيان مي‌توانند با مراجعه به سايت سفارت ايتاليا به‌صورت آنلاين درخواست وقت سفارت ايتاليا دهند. نكته مهمي كه در اين قسمت بايد به آن توجه كنيد اين است كه فرم بايد به‌دقت پر شود زيرا هرگونه خطا يا اشتباه باعث طولاني شدن پروسه درخواست وقت سفارت ايتاليا مي‌شود. اگر فرم غلط پر شود سفارت مانع صدور ويزا براي شخص مي‌شود.

بايد بدانيد كه سفارتخانه هيچ استثنايي براي كسي قائل نخواهد شد ، بنابراين با دقت بالا نسبت به پر كردن فرم اقدام كنيد تا مشكلي پيش نيايد. چنانچه تصور مي‌كنيد ممكن است مشكلي پيش بيايد بهتر آن است كه با كارشناسان ما مشورت كنيد و از تجربيات آن‌ها استفاده كنيد.

چگونگي و نحوه تعيين وقت سفارت ايتاليا

بعد از تكميل فرم اخذ ويزاي ايتاليا كه به‌صورت آنلاين انجام مي‌شود بايد نسبت به تعيين وقت سفارت ايتاليا اقدام كنيد . به علت اينكه سيستم وقت دهي تصادفي و بدون هيچ اطلاع آزاد مي‌شود و به همين علت فرم وقت را سريع پركرده و به سفارت تحويل دهيد.

براي راحتي كار و صرفه‌جويي در هزينه و زمان و همچنين جلوگيري از بروز خطاكار تعيين وقت سفارت ايتاليا را به كارشناسان ما بسپاريد. اين كار معمولاً بين يك الي 2 ماه زمان مي‌برد تا روزي براي مصاحبه و تحويل مدارك به شما اعلام شود.پس بجاست صبر و حوصله پيشه كنيد زيرا كه بسياري از افراد به دليل طولاني شدن پروسه تعيين وقت سفارت منصرف مي‌شوند.

مراحل تعيين وقت سفارت ايتاليا براي دريافت ويزا

جهت اخذ ويزاي ايتاليا و رزرو وقت سفارت ايتاليا بايد يك سري مراحل را سپري كنيد كه در زير به شرح آن مي‌پردازيم:

  • اولين مرحله: متقاضي بايد اطلاعاتي ازجمله نام و نام خانوادگي ، آدرس محل سكونت ، شماره تماس و غيره مي‌باشد كه بايد به‌درستي وارد شود.
  • دومين مرحله: زمان مشخصي را براي حضور در كنسولگري ايتاليا در نظر بگيريد كه رد زمان تكميل فرم و ارسال آن ممكن باشد. تعيين وقت سفارت بايد براي تمامي افراد بالاي 12 سال صورت بگيرد.
  • سومين مرحله: شما ملزم به پرداخت هزينه‌هاي تعيين وقت سفارت ايتاليا و ويزاي آن هستيد كه در روز مصاحبه و پيش از مصاحبه از شما دريافت مي‌شود.
  • چهارمين مرحله: تهيه مدارك به‌طور كامل و تحويل آن به افسر مربوطه در سفارت.

مراحل تعيين وقت سفارت ايتاليا براي دريافت ويزا

نكاتي در رابطه با گرفتن وقت سفارت ايتاليا

به‌هيچ‌وجه بدون تعيين وقت سفارت ايتاليا به كنسولگري مراجعه نكنيد ، چون اين كار بيهوده خواهد بود. ساعت كاري كنسولگري همچنين از ساعت 8 الي 2 هست در نظر داشته باشيد سفارت‌خانه در روزهاي جمعه و شنبه تعطيل مي‌باشد.

در تعطيلاتي چون يكم تا چهارم فروردين و روزهاي عاشورا سفارت ايتاليا تعطيل هست و نمي‌توان به آن مراجعه كرد . دو هفته كاري زمان نياز است تا جواب ويزاي داده شود كه بايد به آن توجه كرد.پيش از مراجعه به كنسولگري ساعات كاري را چك كنيد تا دچار مشكل نشويد. مداركي همچون كپي صفحه اول پاسپورت و شماره تلفن همراه بايد همراهتان باشد.

مراجعه بعد از تعيين وقت سفارت ايتاليا

بعد از انجام مرحله تعيين وقت سفارت و تائيد آن از طرف سفارت‌خانه در روز مصاحبه از شما انگشت‌نگاري به عمل مي‌آيد و مدارك از شما تحويل گرفته مي‌شود . به ياد داشته باشيد كه مصاحبه بسيار امر مهمي است و نبايد به‌هيچ‌عنوان استرس داشته باشيد. درنهايت افسر با توجه به شرايط شما و همچنين مداركتان تصميم به رد درخواست و يا تائيد آن مي‌پردازد.

سعي كنيد تا تمامي نكات ذكرشده را رعايت كنيد تا شانس ويزا شدن خود را بالا ببريد. با ما همراه باشيد تا نكات مهمي در رابطه با روز مصاحبه و انگشت‌نگاري در اختيارتان قرار مي‌دهيم.

رعايت نكات مهم در زمان تعيين وقت سفارت ايتاليا

در اين قسمت براي بالا بردن آگاهي مسافرين كشور ايتاليا درباره وقت سفارت ايتاليا و ويزاي آن نكاتي را ذكر خواهيم كرد. ابتدا با دقت به سؤالات افسر گوش كنيد و بدون استرس پاسخ او را دهيد. سعي كنيد جواب سؤال كوتاه باشد و وارد حواشي نشويد، آنچه مهم است صداقت و صحت گفته‌هاي شماست كه بايد رعايت شود.

چنانچه افسر در مصاحبه سؤالي را دو بار از شما بپرسد نبايد تعجب كنيد و پاسخ خود را تكرار كنيد. توجه كنيد كه در زمان مصاحبه بايد افسر را متقاعد كنيد كه به كشورتان بازخواهيد گشت. هدف از سفرتان و محلي كه قرار است در آن اقامت داشته باشيد در كشور مقصد را كامل تشريح دهيد. با تحويل مدارك كامل و جامع شما ثابت مي‌كنيد كه مي‌توانيد هزينه‌هاي سفرتان را متحمل شده و مشكل مالي نداريد. پيش از رفتن به سفارت با افراد باتجربه در اين زمينه مشورت كنيد..

رعايت نكات مهم در زمان تعيين وقت سفارت ايتاليا

مدارك قابل‌ارائه در روز وقت سفارت ايتاليا(بخش اول)

در روز تعيين‌شده براي مسافر از طرف سفارت اسناد و مداركي كه جمع‌آوري كرده‌ايد بايد تحويل افسر مربوطه شود ، به همين خاطر مدارك را با دقت و وسواس زياد تهيه كنيد زيرا كه نقص مدارك باعث رد درخواست شما مي‌شود.

  • اصل و كپي شناسنامه به همراه ترجمه رسمي
  • اصل و كپي كارت ملي از دو صفحه
  • فرم درخواست ويزاي پرشده
  • ارائه دعوت‌نامه از يك شخص ايتاليايي با توجه به نوع ويزا
  • تحويل فرم اخذ ويزاي ايتاليا از طرف شخصي كه شما را دعوت كرده.
  • گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار.
  • پاسپورت 2 صفحه خالي بايد داشته باشد
  • ارائه عكس رنگي سه در چهار كه روشن و واضح باشد.

مدارك قابل‌ارائه در روز وقت سفارت ايتاليا (بخش دوم)

  • مدارك دال بر ثبات شغلي متقاضي كه در بخش بعدي بيشتر توضيح خواهيم داد.
  • آدرس پستي محل كار و محل سكونت.
  • تحويل پرينت حساب بانكي 3 ماهه كه تمكن مالي خوبي دارد .
  • تهيه و تحويل بيمه مسافرتي.
  • اصل و كپي آخرين مدرك تحصيلي و ترجمه رسمي آن
  • سند ملكي كه به نام شخص متقاضي باشد.
  • 60 يورو هزينه سفارت كه پرداخت بايد شود..

دلايل ريجكت شدن ويزا و تعيين وقت سفارت ايتاليا

چنانچه مدارك را تهيه نكرده و در روز مصاحبه تحويل ندهيد قادر به اخذ ويزا نخواهيد بود و يا حداقل كار را به تعويق انداخته‌ايد. تحويل واچر هتل بسيار مهم مي‌باشد. فرد متقاضي بايد مداركي دال برداشتن محل اقامت در ايتاليا ارائه دهد تا افسر متقاعد شود كه شما در ايتاليا سردرگم نخواهيد بود. مدرك مهم ديگر بليت رزرو شده هواپيماي دوطرفه مي‌باشد كه ثابت كند شما قصد برگشت به كشور خود را داريد، مدرك بعدي بيمه مسافرتي است كه توسط آژانس‌ها ارائه مي‌شود.

ارائه مدارك كاري در روز وقت سفارت ايتاليا

مدارك موردنياز براي اثبات اينكه متقاضي داراي يك شغل معتبر مي‌باشد به شرح زير است:

  • حكم كارگزيني براي كارمندان بخش دولتي.
  • گواهي اشتغال به كار براي كارمندان بخش خصوصي.
  • روزنامه رسمي دارندگان شركت و مؤسسات (كارفرمايان)
  • جواز كسب براي دارندگان مشاغل آزاد كه از شهرداري محل زندگي دريافت مي‌شود و همچنين مدارك مالياتي كامل دال بر پرداخت به‌موقع ماليات
  • براي استادان دانشگاه و هيئت‌علمي مدرك دال بر عضويت در هيئت‌علمي و كارت استادي

تعيين وقت سفارت ايتاليا براي دريافت ويزاي شينگن

ايتاليا ازجمله كشورهايي است كه  معاهده شينگن را پذيرفته و عضوي از آن شدند ، به همين دليل براي اقدام به گرفتن ويزاي ايتاليا اين امكان راداريد تا از تمامي كنسولگري‌هاي متحد پيمان شينگن اقدام كنيد. البته فراموش نكنيد چنانچه قصد اقامت در ايتاليا را داريد بايد از سفارت ايتاليا اقدام كنيد.

به‌موجب قرارداد شينگن با اخذ ويزاي شينگن ايتاليا قادر خواهيد بود به تمام كشورهاي اين اتحاديه ديدن كنيد. ويزاي شينگن چهار نوع مي‌باشد كه مورد استقبال ترين آن‌ها ويزاي 90 روزه مي‌باشد كه مدت بيشتري به شما امكان بازديد و اقامت در كشور را مي‌دهد.

مشخصات سفارت‌خانه براي تعيين وقت سفارت ايتاليا

خيابان نوفل‌لوشاتو در تهران پلاك 68 محل سفارتخانه ايتالياست. اداره كنسولگري اين كشور نيز به آدرس زير هست:

خيابان جردن ، خيابان نلسون ماندلا ، به نبست فرزان شرقي پلاك 16 .

ساعات كاري سفارتخانه براي انجام امور تعيين وقت سفارت ايتاليا  به شرح زير است :

ايتاليا از ساعت 14 الي 14:30 دقيقه براي امور تعيين وقت سفارت . ساعات كاري ادارات كنسولي يكشنبه‌ها از ساعت 8 الي 13 و دوشنبه تا جمعه از ساعت 8 الي 14 مي‌باشد و روز شنبه نيز تعطيل است.

جهت تماس تلفني با بخش كنسولگري، حوزه ويزا با شماره 88190160 و دفتر كنسولگري 88783498 مي‌باشد. رزرو وقت سفارت ايتاليا را مي‌توان به‌صورت آنلاين انجام داد. با مراجعه به سايت سفارت و پر كردن فرم روزهاي خالي براي شما به نمايش درمي‌آيد و مي‌توانيد روز موردنظر خود را انتخاب كنيد.

اطلاعاتي در رابطه با جاذبه‌هاي توريستي پس از تعيين وقت سفارت ايتاليا

پس از رزرو وقت سفارت ايتاليا و تهيه و تكميل مدارك موردنياز براي تحويل به سفارت مي‌توانيد با خيالي آسوده درباره ايتاليا و ديدني‌هاي آن اطلاعات كسب كنيد و سفري دل‌انگيز به اين كشور زيبا داشته باشيد.

اطلاعاتي در رابطه با جاذبه‌هاي توريستي پس از تعيين وقت سفارت ايتاليا

ديدني‌هاي ايتاليا

برج پيزا: در قرن 11 ميلادي اشتباه مهندسين باعث شد تا برج پيزاي 14000 تني كج شود كه بعدها جزء جاذبه‌هاي ايتاليا شد. بازديد از برج پيزا كه شهرت خوبي دارد خالي از لطف نيست.

ونيز: از به هم پيوستن 118 جزيره كوچك شهر ونيز متولد شد . معماري بي‌نظير اين شهر هركسي را مجذوب خود مي‌كند. همه مردم دنيا ونيز را به نام شهر روي آب مي‌شناسند.

آمفي‌تئاتر رم: آمفي‌تئاتر رم 72 سال پيش روي خشكي مابين دو درياچه ساخته شد و امروزه به بزرگ‌ترين آمفي‌تئاتر دنيا شناخته مي‌شود.

كارناوال ونيز:كارناوال ونيز از جشن‌هاي كهن ايتالياست. كه افرادي ماسك به‌صورت نمايش اجرا مي‌كنند،اين كار جنبه توريستي داشته و در قرن 20 شروع شد

انواع تعيين وقت سفارت ايتاليا

سفارت ايتاليا ويزاهاي متفاوتي براي درخواست‌كنندگان دارد كه به موارد زير مي‌توان اشاره كرد:

ويزاي تحصيلي، ويزاي توريستي و ويزاي كاري . براي اخذ هركدام از اين ويزاها ابتدا بايد وقت سفارت ايتاليا را تعيين كرد. لازم به ذكر است براي دريافت ويزاي توريستي ايتاليا وقت سفارت ايتاليا و براي ويزاي تحصيلي وقت سفارت تحصيلي ايتاليا و براي ويزاي كاري وقت سفارت كاري ايتاليا را رزرو كنيد. بنابراين بجاست ابتدا هدف سفر خود را مشخص كرده و بعد اقدام به رزرو وقت سفارت ايتاليا كنيد

تصوير 15

تعيين وقت سفارت ايتاليا به‌منظور دريافت ويزاي تحصيلي

چنانچه قصد داريد تا در كشور ايتاليا ادامه تحصيل دهيد بايد ويزاي تحصيلي ايتاليا را دريافت كنيد و براي اين كار بايد نسبت به تعيين وقت سفارت ايتاليا اقدامات لازم را انجام دهيد. زماني كه ويزاي تحصيلي ايتاليا را كسب كنيد اجازه ورود به ديگر كشورهاي عضو پيمان شينگن را داريد و نيازي به ويزاي شينگن نداريد

تعيين وقت سفارت ايتاليا به‌منظور دريافت ويزاي تحصيلي

خلاصه‌اي از تعيين وقت سفارت ايتاليا

  • براي ورود به خاك ايتاليا بايد نسبت به اخذ ويزاي ايتاليا اقدام كنيد.
  • اخذ رواديد داراي مراحل مختلفي است كه مهم‌ترين آن‌ها تعيين وقت سفارت ايتاليا مي‌باشد.
  • تعيين وقت سفارت ايتاليا براي ارائه اسناد و مدارك و همين‌طور انجام مصاحبه با درخواست‌كننده ويزا مي‌باشد.
  • در وقت مصاحبه تمركز را بر روي جواب‌هاي درست و واضح معطوف كنيد.
  • براي اخذ ويزاهاي توريستي، تحصيلي و كار بايد نسبت به تعيين وقت سفارت ايتاليا اقدام كنيد.
  • نرخ براي هزينه‌هاي رواديد به‌صورت نقد در وقت مصاحبه و وقت سفارت ايتاليا تحويل گرفته مي‌شود .
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.