نگاهي كلي به كشور هلند

۸ بازديد

نگاهي كلي به كشور هلند

هلند كشوري است كه از دو قسمت جدا از هم تشكيل شده است، بخشي از خاك هلند در اروپاي غربي قرار دارد و بخش ديگر شامل جزايري در آمريكاي مركزي مي شود. اكثرا تور هلند در بخش اروپايي اين كشور برگزار مي شود. كشور هلند همسايه كشورهاي آلمان و بلژيك است و از طريق آب به بريتانيا راه دارد.

حدود 20 درصد از مساحت 41.526 كيلومتر مربعي خاك هلند از آب تشكيل شده است. 25 درصد ديگر از مساحت هلند ناشي از عقب نشيني و خشكي آب دريا بوجود آمده است. هلند كشوري با مناطق پست و كم ارتفاع است و تقريبا هيچ كوهي ندارد، مرتفع ترين منطقه كشور هلند تپه اي در جنوب آن است كه 342 متر ارتفاع دارد. هلند هنرمندان مشهور و نامدار زيادي دارد كه از ميان آنها مي توان به ون گوگ و رامبراند اشاره كرد.

تور هلند

آداب و فرهنگ مردم هلند

كشور هلند با وجود مساحت كمي كه دارد، حدود 17 ميليون جمعيت را در خود جاي داده است. زبان اصلي و رسمي مردم هلند، هلندي است كه شباهت زيادي به زبان آلماني دارد كه همچنين از برخي كلمات فرانسوي و انگليسي تشكيل شده است. جامعه اين كشور كاملا مستقل و مدرن است و اكثريت مردم آن به موضوع برابري براي همه باور دارند.

آداب اجتماعي و فرهنگ اغلب مردم هلند ويژگي هاي خاص خود را دارد اما تقريبا رفتار بسياري از آنها به مانند كشورهاي غربي است. مردم هلند عادت دارند كه هنگام سلام و خداحافظي با همديگر دست بدهند و اگر با همديگر رابطه صميمي داشته باشند، سه بار صورت يكديگر را مي بوسند. روال زندگي روزمره هلندي ها مطابق برنامه ريزي است، آنها هيچگاه سرزده به مهماني نمي روند و قبل تر هماهنگ مي كنند.

اكثريت مردم كشور هلند شخصيتي رك و بي پرده دارند و به هنگام ارتباط با اشخاص روراست هستند. هلندي ها هنگام مكالمه با اشخاص به چشمان طرف نگاه مي كنند و بسيار با صراحت صحبت مي كنند. بيشتر هلندي ها توانايي صحبت كردن به چندين زبان بين المللي از جمله انگليسي، فرانسوي و آلماني را دارند. بنابراين هنگام حضور در تور هلند مي توانيد با زبان هاي بين المللي صحبت كنيد.

تور هلند

آب و هواي كشور هلند

يكي از دلايلي كه سبب شده است هلند حجم زيادي از گردشگران را در جهان به خود اختصاص دهد و تور هلند تا اين اندازه محبوب باشد، آب و هواي دل انگيز اين كشور است. پايتخت هلند، آمستردام در اكثر اوقات سال هواي باراني دارد و دماي آن 3 درجه سانتي گراد است. ديگر شهرهاي هلند نيز به اين صورت است و اختلاف دماي چنداني ميان آنها وجود ندارد.

اگر بخواهيم آب و هواي كشور هلند را به مكان ديگري تشبيه كنيم، مناطق شمالي ايران مثال بسيار خوبي است. ميزان وزش باد در هلند از مناطق شمالي ايران كمي بيشتر است و در نتيجه هوا نيز كمي سردتر است. سرماي اين كشور هيچگاه غيرقابل تحمل نيست و كم پيش مي آيد كه دماي اين كشور به زير صفر درجه برسد.

آب و هواي اين كشور در فصل هاي گرم سال نيز لذت بخش است و هنگام حضور در تور هلند در فصل تابستان شاهد گرماي آزاردهنده نخواهيد بود. اغلب گردشگران بر اين باورند كه آب و هواي هلند مانند كشور انگلستان است. يكي از زيبايي هاي طبيعي هلند كه آنرا مديون آب و هوايش است، بارش باران است.

تور هلند

بهترين زمان شركت در تور هلند

تور هلند به لطف آب و هواي اين كشور در تمام طول سال مناسب است و تقريبا تفاوت چنداني ندارد. اگر قصد داريد كه در فصل بهار در تور هلند شركت كنيد، حتما با خود لباس هاي باراني همراه داشته باشيد. در اين فصل مي توانيد از قايق سواري و دوچرخه سواري لذت ببريد و يا در باغ هاي فرش شده با گل، پيك نيك بزنيد.

همانطور كه گفتيم تابستان هاي هلند گرماي قابل تحملي ندارد و هيچوقت دماي هوا از 30 درجه سانتي گراد بالاتر نمي رود. اما اگر در فصل تابستان گذرتان به اين كشور خورد، با خود لباس هاي روشن و نازك همراه داشته باشيد. لازم به ذكر است كه شركت در تور هلند در فصل تابستان به دليل شلوغي و افزايش قيمت پيشنهاد نمي شود.

در فصل هاي سرد سال بخصوص زمستان، آب و هواي هلند بسيار دوست داشتني است. اگر قصد داريد كه در فصل هاي پاييز و زمستان در تور هلند شركت كنيد، حتما با خود لباس هاي باراني و عايق آب همراه داشته باشيد تا از گشت و گذار در شهر محروم نمانيد.

تور هلند

اطلاعات پرواز در تور هلند

كشور هلند يكي از كشورهاي مدرن و پيشرفته جهان است، در نتيجه از لحاظ تعداد پرواز، فرودگاه و شركت هاي هواپيمايي نيز پيشتاز است. بزرگترين و مجهزترين فرودگاه كشور هلند، فرودگاه اسخيپهول آمستردام است. اين فرودگاه بعنوان بزرگترين فرودگاه اروپا شناخته مي شود و همچنين نام آن در ميان 3 فرودگاه برتر جهان نيز به چشم مي خورد.

تقريبا تمامي شهرهاي هلند داراي فرودگاه اختصاصي هستند و امكان سفر هوايي از هر شهر اين كشور به تمام نقاط هلند وجود دارد. ديگر فرودگاه هاي هلند از لحاظ حجم انتقال مسافر و تعداد پروازها از فرودگاه اسخيپهول آمستردام كوچك تر هستند. از ميان فرودگاه هاي كوچك تر هلند مي توان به فرودگاه روتردام دي هيگ، فرودگاه خرونينگن ايلده، فرودگاه آيندهوون و فرودگاه ماستريخت آخن اشاره كرد.

تور هلند

فرودگاه بين المللي اسخيپهول آمستردام

فرودگاه اسخيپهول آمستردام در ناحيه جنوب غربي اين شهر واقع شده است و قدمتي بيش از 100 سال دارد. اين فرودگاه يكي از شناخته شده ترين فرودگاه ها در اروپا و جهان است و به عنوان يكي از پر رفت و آمدترين فرودگاه هاي جهان نيز از آن نام مي برند.

فرودگاه بين المللي اسخيپهول آمستردام در فاصله پانزده الي بيست دقيقه اي از مركز شهر قرار گرفته است. اين فرودگاه با اتوبوس، تاكسي و مترو به راحتي قابل دسترس است، اما پيشنهاد مي شود كه از اتوبوس و مترو استفاده شود چرا كه مقرون به صرفه تر است. لازم به ذكر است فاصله هوايي پايتخت كشور هلند، آمستردام تا تهران چيزي حدود 4071 كيلومتر است و براي شركت در تور هلند از ايران بايد اين مسافت را طي كنيد.

تور هلند

جاذبه هاي گردشگري كشور هلند

كشور هلند يكي از زيباترين كشورهاي جهان است و سرشار از زيبايي هاي طبيعي و جاذبه هاي گردشگري مي باشد. بنا به گفته گردشگراني كه در تور هلند شركت كرده اند، آبراه ها و درياچه هاي اين كشور علت اصلي زيبايي خاص آن است. در ادامه با 2 منطقه گردشگري و مهم كشور هلند آشنا خواهيد شد.

منطقه جوردان و اوترخت از مناطق گردشگري هلند بشمار مي روند، اين دو منطقه حجم زيادي از گردشگران را به خود اختصاص داده اند و اكثرا در تور هلند از آنها بازديد مي شود. جوردان منطقه اي قديمي و توسعه يافته مي باشد كه داراي خيابان هايي با تعداد قابل توجهي فروشگاه و نمايشگاه است. اوترخت نيز يك شهر قديمي است كه هنوز بافت هاي قديمي و ساختمان هاي قرون وسطايي در آن به چشم مي خورد.

تور هلند

مكان هاي تفريحي كشور هلند

هلند كشوري مملو از مكان هاي تفريحي و گردشگري است و متر به متر آن براي گردشگران لذت بخش است. از مكان هاي تفريحي هلند كه در تور هلند از آنها بازديد مي شود، مي توان به پارك ملي هوخه ويلوه، باغ هاي كوكنهف، كيدرديك، پارك ملي به يس بوسخ، درياچه ايسومير، شهر دلفت، شهر لايدن، جزاير فريزيان، ميدان رامبراند، ميدان دام، پل لاغر، ايستگاه مركزي، كاخ سلطنتي، موزه دريايي و … اشاره كرد.

تور هلند

بهترين مراكز خريد كشور هلند

ماگنا پلازا، كالورتورن و گلدرلندپلين سه تا از برترين مراكز خريد كشور هلند محسوب مي شوند كه در ادامه با آنها آشنا خواهيد شد تا هنگام حضور در تور هلند از آنها بازديد كنيد. ماگنا پلازا مهم ترين مركز خريد پايتخت كشور هلند است كه از معماري نئوگوتيك بهره مند است. اين مركز خريد در 4 طبقه ساخته شده است كه در زمينه مد، لباس و لوازم آرايشي فعاليت دارد.

دومين مركز خريد مهم كشور هلند، كالورتورن نام دارد كه در نزديكي برج مانت واقع شده است. اين مركز خريد نيز مانند ماگنا پلازا از 4 طبقه تشكيل شده است. در اين مركز خريد مي توانيد هنگام صرف غذا تمام آمستردام را زيرپاي خود ببينيد.

گلدرلندپلين سومين مركز خريد مهم پايتخت كشور هلند است كه از چيزي حدود 100 مغازه تشكيل شده است. اين مركزخريد پاساژي شامل بوتيك و غذاخوري مي باشد كه در منطقه جنوب آمستردام واقع شده است. اين مركز خريد شامل مكاني براي بازي و سرگرمي كودكان و همچنين پيست اسكي نيز مي باشد كه گزينه مناسبي براي بازديد در تور هلند است.

تور هلند

بهترين بازارهاي كشور هلند

قصد داريم كه به عنوان بهترين بازارهاي هلند، دو بازار متفاوت با موضوع گل و غذا را به شما معرفي كنيم تا هنگام حضور در تور هلند از آنها بازديد نماييد. اولين بازار شناور نام دارد كه در كانال هاي آمستردام قرار دارد. بازار شناور سالانه هزاران گردشگر را از سرتاسر جهان به خود جذب مي كند، اين بازار مختص فروش گل مي باشد.

بازار بعدي در شهر رتردام كشور هلند قرار دارد كه به شدت پيشنهاد مي شود هنگام حضور در تور هلند از آن بازديد كنيد، در اين بازار انواع مواد غذايي به چشم مي خورد. اين بازار سازه اي تونل مانند با پوشش شيشه اي است كه در آن انواع مواد غذايي و سبزيجات تازه يافت مي شود. اين بازار كاربري تجاري و مسكوني دارد و به عنوان يكي از بهترين معماري هاي هلند شناخته مي شود.

تور هلند

توضيحاتي درباره تور هلند

كشور هلند يكي از كشورهاي برتر جهان از لحاظ گردشگري مي باشد و سالانه ميزبان تعداد زيادي گردشگر از سراسر جهان مي باشد. هلند يكي از كشورهاي اروپايي عضو شنگن مي باشد و براي سفر به اين كشور و حضور در تور هلند به دريافت ويزاي شنگن نياز است. شركت در تور هلند نسبت به سفر شخصي به اين كشور خاطره انگيزتر است چرا كه به همراه گروهي از افراد هم زبان مي توانيد در اين شهر قدم بزنيد.

براي رزرو تور هلند در تمامي طول سال كافيست در ميان تورهاي اين كشور تور مدنظر خود را انتخاب نموده، شركت ما تمامي كارهاي سفر شما را از جمله تهيه بليط هواپيما، رزرو هتل، دريافت ويزا و …  را انجام خواهد داد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.